Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Var idag iväg och hämtade första säcken D&H Foalmix till fölisarna. Dock blev jag mkt förvirrad när jag på den fullständiga innehålls...
Svar
12
· Visningar
1 003
Senast: Lauri
·
Foder & Strö Min häst har gått ute dygnet runt i stort sätt fram tills nu, jag märkte på slutet att hon började tappa sommarmagen och insåg då att...
2
Svar
36
· Visningar
3 471
Senast: monkan
·
Hästvård Idag har jag varit på djursjukhuset i Helsingborg för att sko mitt monster bak. Han har sedan tidigare schivering och har den...
Svar
2
· Visningar
782
F
Hästvård Jag var på tävling (dressyr) i tisdags. Hästen var kanonfin på framridningen, bättre än nånsin. När det är en kvar tills jag ska rida...
Svar
14
· Visningar
1 549
Senast: Linn__
·
G
Hästvård Pratade med veterinären om min hästs svagt svullna sena på insidan av höger skenben. Veterinären menade att det antagligen är ett slag...
Svar
7
· Visningar
3 906
L
Foder & Strö Kanske får vi inte så mycket hö som vi behöver i år. Vad tror ni om lucern istället? Jag kan inget om lucern. Kan man byta ut höt mot...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Pga. av min andra tråd jag lade ut här nyss så blev jag nyfiken på örter till hästar.... VAd har ni för erfarenhet av det? Använder...
Svar
3
· Visningar
792
Senast: Unica
·
Hästvård "Min" häst har en extremt tunn svans och alla säger att det har han alltid haft (har stått på samma stall åtta år) och de säger att de...
Svar
5
· Visningar
3 142
Senast: mumrikan
·
Hästvård Hej! Behöver lite hjälp känner jag. Har skickat iväg två prover "kolla masken". Fick svar idag. Den ena hästen har 0 på allt, samma...
Svar
3
· Visningar
1 071
Senast: Madick
·
Hästvård Hej. Jag har torvbädd och tycker det funkar bra förrutom att det är lite dyrt eftersom vår pålle är en riktig "storkissare" så det går...
Svar
7
· Visningar
898
Senast: cobweb
·
Hästvård Min ponny har gått och haft ont (kanske under alla 4 åren jag haft henne) för att hon var låst i ryggen (kunde inte jobba på böjt spår...
Svar
3
· Visningar
761
Senast: Chima
·
Hästvård Uppdatering... hittade ju min pojke blockhalt i hagen i tisdags. Senan supersvullen och varm. Vet var ut och så. Kylde och allt det där...
Svar
6
· Visningar
1 217
Hästvård Mitt islandssto har haft känning av fång några gånger i sommar trots att hon har gått på bara hö. Var inne och röntgade hovarna ca 5...
Svar
6
· Visningar
1 133
Senast: krambanan
·
Hästvård En bekant till mig har en liten (ganska fet) islänning som hade fång förra sommaren. I år har han klarat sig bra och nu vill hon testa...
Svar
3
· Visningar
1 228
Senast: emindy
·
B
Foder & Strö läste i en bilaga till en kvällstidning (ganska ny) att en framstående svensk ryttarinna ger som häst 6 kg hö per dag.. detta låter inte...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
7 969
Senast: iafia
·
P
Foder & Strö Brukar ni ge era unghästar extra kalk (förutom det som finns i fodret förstås)? Har en 4-åring och jag funderar på att ge honom lite...
Svar
3
· Visningar
947
Senast: hillevie
·
Y
Hästvård Har ört att man kan mäta ner hästar så dom kan gå som ponny. Min förra häst var ca 149-150 cm mkh fick då höra av alla att jag borde...
Svar
17
· Visningar
3 428
Foder & Strö En kompis till mig var på en föreläsning om foder. Jag tror att det var någon snubbe från Ulltuna som höll i den. Han hade bla sagt att...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 726
Senast: Immer
·
Hästvård Vill höra från alla med erfarenhet hur de använder, och VAD för liniment isåfall.... Min tränare säger att det är bra att linimenta tex...
2
Svar
25
· Visningar
5 522
Hästvård har läst hur mycke positivt som helst här på buke om back on track och undrara nu om det finns någon som har erfarenhet av BoT på...
Svar
10
· Visningar
1 999
Senast: husvallalantbruk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka