Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård hej alla, jag rider en häst som har väldigt ont i ryggen. det beror dels på att hon spänner sig och då trycker sadeln på de spända...
Svar
11
· Visningar
1 624
Senast: **BORTTAGEN**
·
S
Hästvård Måste man det? Varför gör man det?
Svar
18
· Visningar
1 053
Senast: _Sucy_
·
M
Hästvård Dum fråga kanske,men jag försöker klura på vad min häst fick kolik av.Hon har aldrig fått det förut under sitt 11-åriga liv. Jag vet att...
Svar
1
· Visningar
1 928
Senast: ameo
·
T
Hästvård Är det någon som har en bra bild som visar olika klippningar? Helst så mycket päls kvar som möjligt men ändå så att de kan ridas och...
Svar
1
· Visningar
695
S
Hästvård hur gammla brukar hingstar normalt vara när båda testiklarna är"nere"??? när tycker ni man tidigast ska kastrera en hingst????
Svar
2
· Visningar
687
Senast: semlis777
·
B
Hästvård Så nu var det dax... Har för drygt en månad sedan flyttat till ett nytt stall. Tog det mycket lugnt ibörjan med ridning osv. eftersom...
Svar
10
· Visningar
1 862
Senast: suisyola
·
Hästvård Nu vet jag inte vad jag ska tro och om jag ens vågar hoppas. MEN... Kele har INTE skakat sedan i söndags. Det har varit plus fem...
Svar
18
· Visningar
1 341
Senast: skuggi
·
B
Hästvård Min häst hade skadat ledbrosk i knä vb som skrapades bort för att det skall växa ut nytt. Någon som har erfarenhet av liknande skada...
Svar
1
· Visningar
1 584
Senast: Opi
·
K
Hästvård Man hör ju alltsom oftast att alla hästarna somgår tillsammans ska avmaskas samtidigt och med samma preparat. Men om det nu är som så...
Svar
6
· Visningar
1 018
Senast: Magdalena
·
T
Hästvård jag har en 1,5 åring som har kliat manken/bogbladen på båda sidorna + svansroten. Innan alla bryter ut med sina svar så vill jag...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: Tess82
·
M
Hästvård Hej allihopa! Jag undrar om ni har några tips angående hur man får ren sin skimmel till vardags. Det är inte kul att ens gå utanför...
Svar
2
· Visningar
933
·
Hästvård Hallå alla! Hur gör ni? Avmaskar ni efter bestämt schema eller skickar ni träckprov? Hur tar man ett träckprov och var skickar man det...
Svar
2
· Visningar
949
Senast: Bucus
·
P
Hästvård Hej! Jag har en ettårig hingst som går ute hela dagarna med sin jämnåriga kompis. Sista dagarna har båda herrarna blivit fyllda i...
Svar
5
· Visningar
883
Senast: Bia
·
Hästvård Min tvååring äter bajs. Men inte sitt eget utan sin mammas... De går i samma hage som två andra hästar, men så fort "mamma" Har bajsat...
Svar
8
· Visningar
997
Senast: BJÖRKIS
·
Hästvård Hej Min häst dricker så vansinnigt mycket. Uppskattningsvis dricker hon mellan 60 och 100 liter vatten om dygnet. Hon har en saltsten...
Svar
4
· Visningar
1 270
Senast: majola
·
B
Hästvård Hej alla glada! Jag har en liten fråga som gnager på mitt samvete.. Det e såhär: Jag har en snart 11-årig travare som jag rider. Hon är...
Svar
6
· Visningar
943
·
Hästvård Det finns ju massor av olika örter man kan ge till sin häst frågan är bara vilken man ska välja. Novan är oerhört grinig i stallet...
Svar
5
· Visningar
1 603
Senast: julia_v
·
Hästvård Någon här som varit med om ekollonförgiftning på häst? Hur har detta yttrat sig/symptom? Behandling? Hur har det gått sedan?
Svar
12
· Visningar
10 706
Senast: psychogrrl
·
O
Hästvård Vad gör ni åt dessa kräk? Hittade två stycken i hästens päls igår (tur att han är klipp =lättare att hitta), men jag tycker att de är så...
Svar
4
· Visningar
995
Senast: lie
·
Hästvård Vid ungefär vilka grader behöver man lägga på en häst ett ländtäcke vid ridturerna, som inte är klippt men inte har särkilt tjock päls.
Svar
3
· Visningar
974
Senast: Bucus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Valp 2025
  • Valp 2024