Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Hej jag klipper mina hästar varje höst och undrar om det bara är jag som får "randiga" hästar i en vecka efteråt? (efter klippmaskinen)...
Svar
17
· Visningar
3 267
Senast: Estelle
·
Hästvård En kompis till mig har en shettis som helt plötsligt har börjat ramla omkull tillsynes utan anledning. hon är dock stel/låst i ett...
Svar
15
· Visningar
1 774
Senast: Domaren
·
B
Hästvård Hästen som jag rider blir väldigt stressad ibland och då spänner hon sina muskler och då få rhon ont i ryggen. jag rider med en vanlig...
Svar
6
· Visningar
1 295
Senast: veronican
·
K
Hästvård Hur ser det ut? Någon som har en bra bild på det?
Svar
2
· Visningar
1 748
Senast: Minni
·
Hästvård Vi har en häst som får ständiga foderstrupsförstoppningar, det spelar INGEN roll vad vi gör, hon får dom ändå, och håller på att stryka...
2
Svar
39
· Visningar
3 183
Senast: Jamtland
·
J
Hästvård hur gar man till vaga nar man avlivat sin hast och vill ha askan for att sprida den?Lansstyrelsen?Veterinaren?Vem skall man soka...
Svar
3
· Visningar
914
O
Hästvård Ni som har hosthästar: hur gör ni?! Kan ni använda dem precis som innan de blev "hostiga"?! Är det något som man spec måste tänka på...
Svar
4
· Visningar
1 262
Senast: Björk
·
P
Hästvård Har varit iväg med två av mina hästar till en equiterapeut och båda hade naturligtvis problem ( visste jag ju ) Med hjälp av...
Svar
3
· Visningar
1 037
Senast: PeGe
·
B
Hästvård Slemsäcksinflammation & ögoninflammation Jag misstänker att min ena häst har en slemsäcksinflammation i hasspetsen... Hur ska jag få...
Svar
1
· Visningar
2 559
Senast: Lydia
·
R
Hästvård Jag har i tidigare trådar sett diskussionen om nya regler som träder i kraft 31/3-04, som gäller medicinering av djur. Jag som...
Svar
1
· Visningar
2 737
Hästvård Vad kan man göra för att hästen ska få hållbarare hovar??? Sist gick det 4/5 veckor innan han tappade skorna (är bara skodd fram) Nu går...
Svar
9
· Visningar
1 302
Senast: **BORTTAGEN**
·
P
Hästvård Hej alla häst älskar ! Finns det någon där ute som vet hur man får en vit häst vit igen fri från kiss och bajs fläckar ? Undrar också...
Svar
10
· Visningar
1 278
Senast: Krabban
·
A
Hästvård Nu är det en vecka sen min häst fick en rejäl foderstupsförtoppning med koliksymptom. För att fira detta jubileum(?) fick han igår...
Svar
7
· Visningar
1 147
Senast: acke
·
A
Hästvård jag är inte så bra på det där med avmaskningar så jag undrar om det är bra att avmaska som jag gör. jagbörjar med att avmaska innan...
2
Svar
29
· Visningar
2 575
Senast: Magdalena
·
H
Hästvård Vid hälta stirrar de sig bara blinda på hästens nedre del av kroppen - BENEN, suck!! Jag blir så himla frustrerad. Jag har varit med min...
Svar
11
· Visningar
1 212
Senast: Milosari
·
Hästvård Är det någon som har något bra tips mot statisk elektricitet nu under täckessäsongen? Mina hästar blir jätteelektriska i pälsen när man...
Svar
7
· Visningar
1 224
Senast: Raeman
·
B
Hästvård Min häst är öm i ryggen. Kan extra tillskott av B-vitaminer hjälpa?? Vilken B-vitaminprodukt är bäst?? Hon har gått igenom böjprov utan...
Svar
5
· Visningar
1 821
Senast: Lejonelle
·
V
Hästvård Nån som brukar göra det? Isf skulle jag gärna vilja ha lite tips och saker att tänka på.. Jag klippte en kompis häst för några veckor...
2
Svar
20
· Visningar
3 332
Senast: Rea
·
Hästvård Min häst hade fått ett bett av någon hagkompis precis där sadelgjorden ska ligga igår :(. Jag tvättade bara rent det igår, det gick inte...
Svar
1
· Visningar
1 127
Senast: suisyola
·
Hästvård En av mina vänner hittade sin ena fölunge död i hagen härom kvällen. :cry: Hon kunde inte se något alls som skulle kunnat ha orsakat det...
Svar
9
· Visningar
1 670
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna