Hästen är inåttåad...

Min D-ponny är inåttåad men är i övrigt helt korrekt. Korrekt benställning, biljarderar INTE, tolv år gammal och har tävlat tom LA dressyr och hoppning och har heller inte varit halt en endaste gång i hela sitt liv.

De hovslagare jag har haft kontakt med har sagt samma sak; att det inte ska korrigeras.

Men det måste ju också variera mellan raser? Ett fullblod är ju färdigvuxen mycket tidigare än en islänning tex.
Faktiskt inte... De tillväxtzoner vi pratar om när det gäller benställningar (de som finns medanför skenbenet) sluts verkligen så tidigt på alla hästar.

Vid 1½ års ålder anses alla tillväxtzoner i BENET vara slutna, sen är det bara "kroppen" som växer efter det...

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
340
Senast: Malva1978
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 101
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 009
Senast: Freazer
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 226
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2