Hästen är inåttåad...

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Nickan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 6 652
Min D-ponny är inåttåad men är i övrigt helt korrekt. Korrekt benställning, biljarderar INTE, tolv år gammal och har tävlat tom LA dressyr och hoppning och har heller inte varit halt en endaste gång i hela sitt liv.

De hovslagare jag har haft kontakt med har sagt samma sak; att det inte ska korrigeras.

Men det måste ju också variera mellan raser? Ett fullblod är ju färdigvuxen mycket tidigare än en islänning tex.
Faktiskt inte... De tillväxtzoner vi pratar om när det gäller benställningar (de som finns medanför skenbenet) sluts verkligen så tidigt på alla hästar.

Vid 1½ års ålder anses alla tillväxtzoner i BENET vara slutna, sen är det bara "kroppen" som växer efter det...

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en del hö kvar från sommaren 2021. Förvarat inomhus torrt i en lada. Det höt längst ut är fräscht, har fin färg vad vi har...
Svar
2
· Visningar
351
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 763
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Vi har utrett vår häst under en lång tid och nu ser det som vi hittat kärnan till dennes problem. Bäcken/höft. Frågeställningen som...
Svar
2
· Visningar
397
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka