Diskbråck?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Tomaten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 902
T

Tomaten

Har en liten fundering om vill veta lite mera om en häst som har diskbråck mellan kotor i höftbenet?
Vill veta ALLT!
*Nyfiken* :) :)

Eftersom det råder delade mening om hästen överhuvudtaget har några diskar eller ej, så är det en lite konstig fråga :confused:
Den officiella ståndpunkten i Sverige är såvitt jag vet att de inte har det! Dessutom så finns det inga kotor i höftbenet. Höftbenet är höftbenet, och kotor är kotor.
Antingen så har du blandat ihopa det som blev förklarat för dig, eller så bör du starkt ifrågasätta personen som gav dig diagnosen "diskbråck mellan kotorna i höftbenet".

Mvh/Marie

Liknande trådar

Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
578
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet... 2
Svar
25
· Visningar
1 621
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 241

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka