Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Visst är den gosig?! Visst var min tös fin förra vintern, vältränad och helklippt. Kort fin man och smala ben under alla täcken. Men nu...
Svar
11
· Visningar
1 227
Senast: Sesselja
·
L
Hästvård igår avlivades han!=/ usch va hemskt att veta att man inte kommer träffa dem på lääänge!! o snart är de dags för min andre häst!!! :(...
Svar
4
· Visningar
950
Senast: Tildus
·
Hästvård Hej! Jag vill veta allt om buköppningar. Konvalecenttid, faror, ja, allt. Anledningen är att min häst fick kolik i helgen och de var...
Svar
12
· Visningar
1 492
Senast: Maris_
·
T
Hästvård Har en liten fundering om vill veta lite mera om en häst som har diskbråck mellan kotor i höftbenet? Vill veta ALLT! *Nyfiken* :) :)
Svar
2
· Visningar
898
Senast: Tomaten
·
E
Hästvård Min ena lilla minishettis jag har till sällskap hade ett problem igår morse. Jag ledde ur han ur boxen och båda bakbenen hakade lixom...
Svar
2
· Visningar
688
Senast: Elwis_86
·
Hästvård JAg har en 7 årig hopphäst som jag så gott som jämt använder lindor på. Anledningen är att personalen inte sätter på damasker eller...
Svar
10
· Visningar
1 348
Senast: CosmicQueen
·
T
Hästvård Hej alla! Hur gör ni? Röntga ni benen på era unghästar ( för att få dem friröntgade till försäkringen) före det att ni sätter igång med...
Svar
6
· Visningar
883
Senast: **BORTTAGEN**
·
N
Hästvård Vad kan detta ställa till med? Och finns det ngt man kan göra? Hovlagaren borde väll kunna räta upp det endel? Tacksam för svar :)
2
Svar
21
· Visningar
6 567
Senast: ameo
·
S
Hästvård ...siden vannslangen har frosset! :mad: Oppdaget her en dag at det ikke var noe vann i badekarene til hestene... De stod og skrapte...
Svar
7
· Visningar
1 072
Senast: Lobelia
·
C
Hästvård Patellaupphakning & Tuppspatt Har sökt både på Buke och på "nätet" i kväll om dessa 2 åkommor. Och det lilla jag har hittat, så tycker...
Svar
6
· Visningar
4 206
Senast: Domaren
·
Hästvård Vad tycker ni om det? Jag har ju hållit på sådär med min gammla häst, med slitna och söndriga ben..... Hade inte tänk att hålla på med...
Svar
11
· Visningar
1 631
Hästvård Har en häst som är uttåad på stt framben, han sätter ner utsidan markant före insidan. Är detta något man kan göra något åt, han har i...
Svar
7
· Visningar
1 087
Senast: Liselott76
·
B
Hästvård Min häst har förmodligen en hovböld på gång. Ömmar i vä fram på hårt underlag, ömmar för visitertång och är varm i hov och kronrand...
Svar
2
· Visningar
1 607
Senast: strumpan
·
B
Hästvård Hej! Min D-ponny har patellaupphakning. Hon fick det då hon var 1½ år gammal. Nu är hon 6 år. Hon rids regelbundet och är vältränad och...
Svar
6
· Visningar
1 509
Senast: mirjada
·
T
Hästvård Har ett travarsto som numera rids. Hon har problem med gallor både fram och bak. De går ner så fort hon får röra sig därför är de ute...
Svar
9
· Visningar
984
Senast: aspartam
·
Hästvård Finns det ngn hjälp? Mitt fullblod har trampat sig o fått sår på insidan av bakkotan. Jag försöker hålla det rent ( tvättar m vatten)...
Svar
3
· Visningar
2 328
Senast: Heero
·
Hästvård Jag har ett 11-årigt halvblod som har börjat krubbita. Han gör det inte "hela tiden" utan vid utsläppet och när det är fodring och sånt...
2
Svar
20
· Visningar
1 712
Senast: Heero
·
S
Hästvård har vi fortfarande. jag har blivit tilldelad en hage där det förekommer mkt fästingar. tyvärr finns det inget annan hage att väla på och...
Svar
7
· Visningar
897
Senast: Moniq
·
Hästvård Jag har blivit "kär" i en travare. (jag har skrivit om honom tidigare, "om en travare") nu till min fråga: han har ont i ryggen men det...
Svar
18
· Visningar
1 200
Senast: lovehorses
·
P
Hästvård Jaha, alltid får man lära sig nå´t nytt. Det visade sig att troligtvis var det så att ett litet hö/halm strå letat sig in under tungan...
Svar
1
· Visningar
760
Senast: Poxz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka