Butta och ont i magen

Re: Uppdatering

Höga levervärden hade vårat sto med, nu sita gången hon var inne för tarmvred.
Det är inte bra med höga levervärden, men ändå inget jätteallvarligt.

Favina står ju hoss proffs och de har full koll på henne. Kan säga att man sover ganska så bra ändån, när man vet att de kan bevaka och snabbt sätta hästen under behandling. Snabbare än vad man kan göra hemma!

Låter bra att det är ganska så okej med henne, får hoppas att plåtarna inte vissar något farligt.

Fortsätter att hålla mina tummar.

Ang våran kämpar häst, JA hon är en riktig kämpe, hon tåler mkt smärta och är än otrolig kämpe.
Nu är vi bara lite nervösa, för vi vill inte att hon ska få tarmvred igen innan operationen. Operationen kan vi inte göra förrän fölet är avvänjt.
Dock har tarmvreden kommit med ca 3 års mellanrum. Vilket vet. inte förstår...
För oftast om en häst får tarmvred mer än en gång så är det bara med ett max ett par månaders intervaller, knappt äns det.
Den vet. vi hade var med en dansk (Palle Brink)

Vad skönt att det inte verkar vara tarmvred!! Hoppas att de hittar nåt fel som kan åtgärdas och att hon snart är hemma igen!!!

/ Maris

Euhm...har försökt andas lite lagom sådär...funkar inget vidare...:crazy:
Om röntgen inte visar något imorgon och hon får komma hem är det helt okej (såklart :D), men blir hon dålig på samma sätt igen...då ska jag faktist ge vet. en liten hint om just tumörer. Som sagt, hellre en gång för mycket än en gång för lite..

TACK för den infon! :bow:

Har följt det här tyst än så länge iom att jag inte har någon kunskap inom området, men jag måste bara säga att jag håller tummarna för att allt blir bra med pållan din nu!

(Och hästarna här håller alla sina tummar också, såklart. :))

Fortsätter hålla tummarna ett tag till dock - ingen idé att ropa hej förrän hon är hemma

Det är inte fel ;). SOm sagt, det kan hända mycket över en natt...men, tänka positivt...det försöker jag i alla fall :).
Kram tillbaka!

Aj fasen..nu blir jag nervös igen.. :( Men men, hon får iaf vård, och blir det knas så...tja hon är ju på plats :)

Jo det är Kanonskönt att hon äntligen fick komma in, jag har ju en viss tendens :angel: till att oroa mig för mina fyrbenta. Hoppas nu bara att röntgen inte visar något..:crazy:

Jag håller alla tummar jag har för att er pålla inte blir dålig igen! :bow:

Låter som om det går åt rätt håll, äntligen :banana:

Hoppas innerligt att du får hem din vacka pålla inom det snaraste. Håller tummarna och min pålla hjälper till :D

oj, såg att jag glömde skriva: höga levervärden efter operationen!
Då kanske som reaktion på medicinerna m.m.

I dag så ska favina få bilder tagna på magen, så nu håller jag extra mkt mina tummar.

Jag vet hur jobbigt du har det, man känner sig så maktlös. Men man får trösta sig med att sitt djur står tryggt på djursjukhuset, om det är några som kan rädda ett djur så är det dom!

Ja, så är det. Det är säkerligen buttan som gett problemen. Har varit med om det själv med en häst. Ge inte mer, förrän du pratat med din veterinär, skulle jag vilja säga.

Ååh, efter operationen...ja men då behöver jag ju inte oroa mig! :D

Ja, det behöver jag iofs inte göra ändå (hoppas jag!) de ringde precis och sa att jag kan ta hem min skrutt när jag vill! *tjohoo* :bump: :bump: :bump: :bump: :bump:
Nu ska jag bara få tag på stallägaren...måste ju ha nån som kör ;)

Vet inte vad som var krångel än, ska prata med vet. när jag kommer dit....mysko, men men...hon är iaf frisk!! :D
Glömde igår, gjordes även träckprov, inte en endaste basilusk eller äckelmask hittade de ;).

Tack tack! :)
Du får samma svar som ovan, vet inte om de hittade något fel. Det får herr veterinär berätta för mig...

JAAAAAAAAAAA!!!!!!!! :cool: Sitter här och stormler! Såhär: :D

Hehe, men gud vad roligt! Det var väl säkert buttan som ställe till 'et! Men berätta gärna sedan vad veterinären sa! Fast det gör du ju, men tänkte bara skriva att jag ville veta. :smirk:

Gud vad skönt :bump: Hoppas du hittar någon som kör åt dig så du får hem pållan inom det snaraste :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka