Ni som klipper halsen....

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare skumpan2000
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 963
S

skumpan2000

...har ni alltid halstäcke på hästen? Bara en undran????? :confused:

nej flera hästar i mitt stall är klippta på halsen men har inte halstäcke.

min ponny ska ha halstäcke när det blir kallare, men hon har inte satt vinterpäls och det är bra om hon inte gör det så slipper vi klippa.

jupp :)
fast han är en baddare på att dra i halsen så den åker hit o dit mest hela tiden.

Brukar ha fleecehalstäcke om hästen är väldigt svettig tex. Har ett vintertäcke med halvhals som hon har ute under vintrehalvåret.

Helklippt, men har inget halstäcke. Har ett Thermo Master regn och vintertäcke som går en liten bit över manken, men det är första gången hon är klippt så jag får se om hon behöver halstäcke, om hon fryser!

Kram Favina :bump:

Liknande trådar

Hästvård Hej. Någon som har något förslag på vad detta kan vara, har telefontid på måndag med veterinären. Har en äldre vbl valack, är inte...
Svar
9
· Visningar
833
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
578
Senast: Lavinia
·
Utrustning Min ena häst har halstäcke på sig under största delen av vintern. Tyvärr skaver halsen av honom halva manen, detta gäller oavsett märke...
Svar
10
· Visningar
786
Senast: Marita73
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och... 2
Svar
28
· Visningar
1 934
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31