Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Har ett STORT halvblod med väldigt dåliga hovar. De smular sig neråt skon så stackars hovis har inte så mkt att fästa nån sko i...
2
Svar
36
· Visningar
3 144
Senast: Malinka
·
U
Hästvård Hittade en häst som jag blev mycket intresserad av men så stod det "Vet.bes ua, men har några småfynd på röntgen (klass II-III)" vad...
Svar
3
· Visningar
778
Hästvård Jag har ett ettårigt halvblodssto modell jättestor! Hon är ca 165 cm idag, har ganska långa kotor (ej veka) och 3 supergångarter med...
Svar
2
· Visningar
955
Senast: aldente
·
Foder & Strö Eller denna fråga kanske är individuell precis som med oss människor? Jag har ett 12-årigt sto som varit sjuk en längre tid...
Svar
5
· Visningar
786
Senast: jenred
·
L
Foder & Strö Någon som vet hur det funkar?Går det?Har nämligen inte fått tag på nåt hö med lågt energivärde och har nu fått rådet av vet att jag ska...
Svar
3
· Visningar
2 058
Senast: Ylva86
·
J
Hästvård Nu börjar våra inomhusträningar och min pålle har inte fått direkt jättetjock päls MEN ska jag klippa honom ändå? jag klippte honom sent...
Svar
1
· Visningar
605
Senast: Estivuz
·
L
Foder & Strö Vad har ni för utfodringsrutiner på era hästar? Jag har fått lära mig att det är viktigt att hålla tiderna eftersom hästar är vanedjur...
Svar
19
· Visningar
2 131
Senast: stop
·
M
Hästvård Hur lång tid tar det? Min kuse kastrerades för en vecka sedan...o han har inte gått på nån medicin sen dess... Men hur lång tid till...
Svar
2
· Visningar
2 665
Senast: Veronika
·
Hästvård Vid två tillfällen i höst ska jag på tjänsteresa under fyra dagar. Det innebär att min häst måste vila dessa dagar. Min häst är i hög...
Svar
4
· Visningar
908
Senast: LinnéaL
·
L
Hästvård Min dam har helt plötsligt börja tugga på uppbindningsremmarna ( av tyg ej kedja) vilken hon inte gjort innan. kan det vara så att det...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: ConfettiCavat
·
Hästvård Är det någon som vet vad jag ska säga till vetrinären att jag vill ta för prov om jag vill kolla om hästen är EMS, IR samt...
Svar
1
· Visningar
895
M
Hästvård Jag har en 20 årig hbl kille som varit triangelmärkt sen han var 10 år (ridskolehäst då). Han har senaste åren mest blivit skrittad för...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 165
Senast: Rebecka83
·
Hästvård Jaha, då var det dags för oss med vår första "riktiga" hälta. Hittills har vi bara haft problem som massören kunnat lösa åt oss. I...
Svar
13
· Visningar
4 254
Senast: alice
·
M
Hästvård Hur ser en krumryggad häst ut och vad beror krumryggen på?
Svar
9
· Visningar
1 947
Senast: Borkan
·
E
Hästvård Jag hittade lite tips i en bok som jag tänkte lägga ut här. OBS! Detta stod i en bok! Alltså får ni tolka det hur ni vill, men vad jag...
Svar
19
· Visningar
4 064
C
Foder & Strö Är det någon som har någon kunsap eller erfarenhet av persilja? Jag har hört att det är bra för hosthästar för det öppnar upp...
Svar
7
· Visningar
3 190
Senast: åke
·
Å
Hästvård Skulle vilja veta hur kvarka yttrar sig. Ngn som vet?:confused:
Svar
3
· Visningar
772
Senast: hillevie
·
8
Hästvård Nyligen har jag upptäckt några små "prickar/bölder" på mulen på min islandshäst, det ser ut som små vårtor. Kan det vara det tro? Han...
Svar
2
· Visningar
987
Senast: hillevie
·
Hästvård Vårt sto, dräktig i drygt 3 mån, är slapp runt slidan. Vad kan det bero på? Den är sluten, eller vad man ska säga, men verkar lite...
Svar
5
· Visningar
1 434
Senast: TantEster
·
J
Foder & Strö Hur lättfuktar man vetekli?? Hehe.. Konstig fråga kanske men läste nånstans att om man hade en häst med "lös" mage skulle man bara ge...
Svar
8
· Visningar
2 248
Senast: Thora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?