Vårtor på mulen?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare 87Sara87
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 998
8

87Sara87

Nyligen har jag upptäckt några små "prickar/bölder" på mulen på min islandshäst, det ser ut som små vårtor. Kan det vara det tro? Han har inte varit i kontakt med några andra hästar och den han går med för tillfället har inte visat några sådanna symptom. Smittar det mellan hästarna? Hur ska man behandla det? Vore väldigt tacksam om någon visste något om detta! =)

Sv: Vårtor på mulen?

Du kan söka här på Bukefalos på unghäst vårtor

Sv: Vårtor på mulen?

är det unghästvårtor så drabbar det hästar mellan 0-6 år, och det är även smittsamt. finns ingen behandling, men försvinner normalt efter några mån. inget farligt alls och har dom haft det 1 gång så får dom det inte igen. (enligt vår vet.)

vi har haft det på våra 3 unghästar (dom 3 äldre fick inget alls.)

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
1 950
Senast: Mint
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 072
Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
395
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka