Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Hästvård Min häst har så tråkig svans, glanslös och gles. Har avmaskat honom och han får mineraler och extra b-vitaminer.Vad ska jag hitta på...
Svar
8
· Visningar
1 274
Senast: Casper
·
C
Hästvård Igår när min häst blev riden så började han sparka bakut,bockade och betedde sig inte alls som han brukar.Vi märkte då att han kliade...
Svar
2
· Visningar
734
Senast: hillevie
·
V
Hästvård För ca 5-6 år sedan, när min lilla gumma fortfarande ägdes av en inte så "duktig" människa, körde denne henne i -27 grader i 4 timmar...
Svar
7
· Visningar
953
Senast: vansinnet
·
B
Hästvård Min häst har ett skavsår på utsidan av hasen som inte vill läka. Jag vet inte hur han lyckas få skav med tanke på att jag har tjockt med...
Svar
8
· Visningar
1 158
Senast: rocki
·
M
Hästvård Nu är det så här, ´Min ponny tös har vart trött nu i ett par veckor . Då jag sköter henne står hon bara, inget chafs om å stå stilla...
Svar
4
· Visningar
943
Senast: __miiiaa__
·
A
Hästvård Vi har våran häst står i en box ca: 3,5x3,5. Bädden består utav torv, ca 1 dm tjock ( kalkat under) och rikligt med halm ovanpå...
Svar
4
· Visningar
801
Senast: Maxmax
·
E
Foder & Strö Ni som ger det för leder och sådant, hur mycket ger ni? Min häst ska inte bara ha som en kur utan hon ska äta det året runt så att säga.
Svar
9
· Visningar
1 735
Senast: Carisma72
·
T
Hästvård Min 1,5 åring har fått små knölar/krystor i pälsen i pannan, på bogen och halsen. Ser lite ut som små sårskorpor eller liknande, men det...
2
Svar
23
· Visningar
6 446
Senast: Join_me_
·
E
Hästvård Huh, så äckligt. Hästmassören var hos oss i går. Hästen stod på gången och fick sin massage, han la en liten hög och jag tog skyfflen...
Svar
3
· Visningar
1 128
Senast: Egonson
·
Hästvård Såg ni reportaget i Ridsport om stallet som hade permanent halmbädd och bara mockade ut den några gånger om året? De mockade alltså inte...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 361
Senast: Tabitha
·
B
Hästvård Nu e goda råd dyra... Hjälp mig fort...innan det är försent.:( Min häst har börjat o fastna i boxen lite väl ofta nu...och en dag...
2
Svar
37
· Visningar
2 576
Senast: Jen80
·
G
Foder & Strö Försöker räkna ut foderstater med Hippocampus - har räknat, bytt, ersatt, mixtrat och experimenterat men shettisarnas problem kvarstår...
Svar
18
· Visningar
1 242
Senast: Inte_Ung
·
J
Hästvård Hjälp, varför gör han så? Hästen travar och när den sakta av till skritt snublar den, tappar typ baken. Det ser ut som han tappar...
Svar
8
· Visningar
876
Senast: Rikkan
·
Foder & Strö Vad gäller PROTEIN alltså. Vad är det för skillnad när proteinet kommer från grovfoder och när det kommer från kraftfoder? Varför är det...
2
Svar
36
· Visningar
4 342
Senast: Nora
·
Foder & Strö Vad för olika märken på mineralfoder finns det? Finns det vitaminiserade mineralfoder? Vilka är de i så fall? Finns det generellt...
Svar
5
· Visningar
939
Senast: Inte_Ung
·
A
Foder & Strö hej hej, Är sirap bra att ge hästar och isåfall varför/varför inte?:D
Svar
2
· Visningar
2 665
Senast: Anna78
·
Hästvård Jag har fått ett jätte bra erbjudande på en fölunge som jag jätte gärna vill köpa, enda problemet är att den har en bockhov på ena...
Svar
5
· Visningar
1 793
Senast: Royal
·
W
Foder & Strö Ni som kan shettis, hur mkt MJ, Protein, Ca, P behöver en mkt överviktig shettis ca 14 år, valack som har tjock päls- regntäcke i hagen...
Svar
3
· Visningar
986
Senast: ameo
·
Hästvård Vad gör er ET med hästen vid behandling? Masserar hela hästen? Masserar vissa områden? Akupunktur? Laser? Böjer o bender? "Knackar...
Svar
19
· Visningar
1 413
Senast: LadySara
·
Foder & Strö Hur mycket skulle ni räkna med att gräset ger just nu? PÅ ett UNGEFÄR?? Ingenting alls? Bara extra tugg? Eller några MJ kanske? Jag...
2
Svar
35
· Visningar
2 855
Senast: woffihaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar