Små knölar/skorpor i pälsen

Sv: Små knölar/skorpor i pälsen

Hej
Jag har oxå en arab som får skorpor på på halsen iband. och då tvättar jag bara med grönsåpa och dagen efter är dom borta. men jag har ingen aning vad det är för något. regnskållor tror jag inte det är.

ÄR DETTA ARABTYPISKT??
Min 1,5årskille har det också....men inte min vuxna farbror?!
//FPL

Kanske är någon mystisk arabsjuka??:eek:[/QUOTE]

Nej,tror inte på det, hästen som har/hade regnskollor i mitt stall är ett svenskt varmblod, har även haft det på min ridtravare!!!!!

min arab har också små skorpor/knottror i pälsen. dock bara på sidan av buken och mestadels på vänster sida. har misstankar att det kan bero på dålig havre så jag ska byta ut den för att utesluta det....

Liknande trådar

Hästvård Min shettis hade redan när jag köpte henne i augusti 2011 problem med klåda, då var de dock lindriga och försvann när jag behandlade med...
Svar
4
· Visningar
2 448
Senast: Boj
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 483
Hästvård En av hästarna i stallet har fått små knölar i huden på ena sidan av kroppen. Känns som små skorpor på en liten upphöjning. Verkar klia...
Svar
6
· Visningar
1 226
Senast: Lena
·
D
Hästvård jag har en tre åring som har hela halsen full av knölar å de går bakåt de kom i oktober förra året efter han kastrerades å sen dess har...
Svar
4
· Visningar
1 198
Senast: devil_or_angel_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka