Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Hästvård Har en islänning som hostar lite till och från, det låter dock inte speciellt allvarligt, utan mer som han rensar strupen emellanåt...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Vannie
·
Foder & Strö Ni förstår frågan va? Helt korn har jag näringsvärdet på men krossat då. Vad väger krossat korn i förhållande till helt? Min hjärna är...
Svar
18
· Visningar
2 755
Senast: hillevie
·
Foder & Strö nån som seriöst fodrat med det?? smrb 340 MJ 10,5, calsium 4g och fosfor 13 g/kg.... en del muslifoder innhåller ju solrosfrön....om...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 434
Foder & Strö Vad ger ni för kraftfoder till era avvanda fölisar (om ni nu ger det)? Havre, korn, fullfoder o isåfall vilket? Hur mycket?
Svar
8
· Visningar
1 080
Senast: Madick
·
T
Foder & Strö Behöver tips på bra muskeluppbyggande foder. Har ett bra grovfoder så igentligen om han vore igång hade han klarat sig på endast...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 823
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård heter det verkligen juver på hästar? :idea: hur som helst..... igår när ja borsta av karisma under magen kände ja att hon hade...
Svar
4
· Visningar
2 131
Senast: Ylva86
·
M
Foder & Strö Vad tycker ni om detta foder spontant?? Är det vettigt att ge till en oerhört lättfödd 3-åring?
Svar
7
· Visningar
1 002
Senast: milly
·
S
Hästvård Hej,min häst hade nyligen en liten hovböld på vä fram,några dagar senare blev hon jättehalt hö bak,gick på tå,tog ut hovslagaren som...
Svar
2
· Visningar
635
Senast: samuel
·
L
Hästvård Hej, En nyinkommen ponny som är oskodd (rids inte just nu) har ljusa hovar bak (en ljus fram och en mörk). Bakhovarna är utan "märken"...
Svar
2
· Visningar
1 048
Senast: Lillemim
·
Hästvård Bakgrund: min ena häst blev tidigare i höstas halt på vä fram och blev behandlad i vä framknä, förmodligen efter att ha blivit skodd med...
Svar
1
· Visningar
2 585
Hästvård Någon som vet varför, samt när detta hände? Köpte det utan recept den 13e juni. Gahh synd att jag inte visste detta i morse när jag...
2
Svar
35
· Visningar
3 611
Senast: Zebung
·
Hästvård Har ett äldre halvblodssto i vårt stall som fått problem. Bakgrund: Hon hade ett kraftigt kolikanfall för 2 år sedan då vet, inte trodde...
Svar
19
· Visningar
1 772
Senast: Zebung
·
M
Hästvård Lite nyfiken på vad era pållar säger om att behöva ha täcke på sig. Min visar med all tydlighet att det inte uppskattas, ser allmänt sur...
Svar
9
· Visningar
1 011
Senast: Armani__
·
F
Hästvård är de en bra ide att rida med back on track paddarna? brukar alltid linda benen med en vanlig padd under för ett bra stöd, men har hört...
Svar
12
· Visningar
1 509
Senast: fonen
·
Hästvård Jag har bara haft ston förut och funderar lite hur man sköter om/tvättar snoppen på valacker? "Min" kille är väldigt kletig i området...
2
Svar
28
· Visningar
4 533
Senast: norpan
·
J
Hästvård Har hört att vissa människor inte rider eller alternativt bara skrittar om det är kallt ute. Hur känsliga är hästens luftrör...
Svar
14
· Visningar
1 301
H
Hästvård Min häst verkar inte svara på behandlingarna för hovledsinflammation:cry: Hon har det i hö bak - veterinären tror att det är en ren...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: Empalie
·
Foder & Strö Jag har nu hört så mycket olika ang att ge hästar hel eller krossad korn. Vissa säger att man absolut inte ska ge hel korn då...
Svar
19
· Visningar
4 182
Senast: hillevie
·
Hästvård Min häst har fått hovledsinflammation i båda fram och en knäledsiflammation i hb. Han har nu stått i sjukhage i två och en halv vecka...
Svar
4
· Visningar
793
Senast: Dingelass
·
T
Foder & Strö Hej allihopa! Hoppas verkligen någon kan ge några tips! Fick min häst i somras(Juli) och då hade han redan som utslag på sidorna om...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Tove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka