Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min "nya" häst (har haft den ett år) har lite problem att hålla ordning på benen i den steniga hagen. Hon har de senaste veckorna...
Svar
0
· Visningar
963
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Hej! De kallaste dagarna börjar närma sig och det börjar bli dags att ta fram klippmaskinen och plocka fram täcken. Jag har däremot...
2
Svar
27
· Visningar
2 434
Senast: lundsbo
·
  • Omröstning Omröstning
Hästvård Är bara lite nyfiken... Hur ofta skor ni om era hästar? Själv skor jag om var 7:e vecka. Kan inte motivera det direkt, det "bara är...
2
Svar
33
· Visningar
8 189
Senast: Marty
·
Hästvård Hej! Jag är delfodervärd på en D-ponny som är 22 år, hon är korsning connemara/arab. Hon är pigg och arbetsvillig för sin ålder och inte...
2
Svar
22
· Visningar
2 157
Senast: Görel
·
Hästvård Hejsan! Min häst fick rejält med stryk hos nya hagkompisar för drygt 2 veckor sedan. Veterinären fick komma ut och sa sedan att om...
Svar
4
· Visningar
992
Hästvård tänkte höra om någon vet lite tips till mitt lilla problem. jag har en ponny valack som står bredvid et sto. om stoet blir sur mot...
Svar
4
· Visningar
908
Senast: Blandrastik
·
Hästvård Hade veterinär ute för gårdsbesiktning av en häst idag inför köp, och denne visade sig ha oregelbundna hjärtslag, alltså arytmi. Dock...
Svar
10
· Visningar
3 090
Senast: jonbon
·
Hästvård Är det som haft en häst med liknande problem? Min -09 har på något sett lyckats slå av en flisa från andra halskotan som nu ligger och...
2
Svar
38
· Visningar
4 091
Hästvård I maj skadade sig min häst. Hon fick ett rejält sår precis ovanför hoven som går nästan runt hela benet. Såret gick in till skelettet...
Svar
4
· Visningar
1 087
Senast: Lis88
·
Hästvård Hur debuterar inkar? Finns det någon lindring nu för tiden? Min egen erfarenhet är väldigt begränsad, en häst på barndomens ridskola...
2
Svar
21
· Visningar
2 526
Hästvård Hej Min häst är halt och har varit det till och från i två månader. I tisdags var jag på klinik och hältan släppte när kotan och neråt...
2
Svar
25
· Visningar
3 639
Hästvård Fick hem mitt sto i vintras, då var hon rakad på benen hela vägen ned till hovarna. Hon kom med riktig ihärdig mugg som inte försvann...
2
Svar
22
· Visningar
5 396
Senast: lady_vip
·
Hästvård På fredag kommer äntligen mitt efterlängtade vetehalm efter ett år med spån vilket jag absolut inte trivts med. Dock har jag aldrig...
Svar
15
· Visningar
1 656
Senast: Smulan75
·
Hästvård Mitt sto var i somras på betäckning. Där fick hon en lättare förkylning med hosta, snor och lite feber ett par dagar. Kollad av vet som...
Svar
0
· Visningar
925
Senast: Novalisa
·
Hästvård Som jag skrev i en annan tråd så är min häst opererad i halsen. Under operationen lyckades dom skära i matstrupen, som nu är ihop sydd...
Svar
0
· Visningar
805
Senast: Daisy
·
Hästvård Jag har ett sto som vi försökte få dräktigt i somras. Hon har aldrig visat brunst innan, och gjorde det bara en gång när vi fick spruta...
Svar
0
· Visningar
740
Senast: Mli
·
Hästvård Hej! Jag antar att många hästar är lite runda efter sommaren, men nu börjar jag bli lite orolig för min. Jag har haft henne i många år...
Svar
19
· Visningar
3 180
Senast: skuggi
·
Hästvård Någon som har testat? Resultat? Erfarenheter? Min pålla behöver en genomgång, men bra equiterapeuter/fysioterapeuter i mitt...
Svar
6
· Visningar
2 159
Senast: akleja
·
Hästvård Lite fundersam en häst i stallet har förhöjda njurvärden, de har ökat sedan förra provet i somras. Hästen ifråga var på klinik idag pga...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: MayGrace
·
Hästvård Finns det någon som har använt sig av stötvåg eller shockwave på ligament på bakknä?
Svar
0
· Visningar
666
Senast: favvo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka