Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Så länge sedan jag räknade på unghästar så har glömt av lite, och får så himla olika siffror på behov beroende på var jag kollar...
Svar
3
· Visningar
958
Senast: Alexandra_W
·
J
Foder & Strö Om hästen, d-ponny, 17 år går på bete, rids 4-5 gånger i veckan och får då ca 7 dl havre. Behöver han annat tillskott eller mineraler...
Svar
4
· Visningar
895
Senast: Springsteen
·
Foder & Strö Min islandshäst fick fång för (vad vi vet) första gången i början av Maj förra året. Hon tillfrisknade otroligt snabbt och har sedan...
Svar
1
· Visningar
973
Foder & Strö I stallet där min häst står finns rätt rejäla sommarhagar med gräs. Men det är just "gräs", det är inte näringsrikt bete, så gräset...
2
Svar
25
· Visningar
3 731
Foder & Strö Eftersom min ena häst har börjat hosta ger har vi börjat utfodra med nyslaget gräs (betet i sommarhagen räcker inte till så vi måste...
Svar
9
· Visningar
4 476
Senast: skogstokiga
·
Foder & Strö Någon som provat horsehage i slowfeedingnät? Någon som vet UNGEFÄR hur många kilo en D-ponny får i sig på ett dygn med fri tillgång i...
Svar
8
· Visningar
1 569
Senast: hanoirocks
·
Foder & Strö Någon som vet hållbarheten på en öppnad säck med lusernhack? Började ge min häst det i våras, men nu när de äter så mycket gräs så är...
Svar
4
· Visningar
1 446
Senast: Alexandra_W
·
N
Foder & Strö Är detta ett bra hösilagefoder till hästar? Har fått papper av min leverantör på hans foderanalys men jag fattar ingenting av dessa...
Svar
8
· Visningar
1 597
Senast: CK
·
I
Foder & Strö Hej!! Min blivande foder häst får just nu hö och ensilage men när hon flyttar hit till mig så erbjuder inte stallet där hon ska stå...
Svar
9
· Visningar
1 340
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Någon som fodrar/fodrat med deras foder och vad tycker ni?
Svar
13
· Visningar
3 957
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö Eller är det i onödan om man köper en sådan där mineralbalja?
Svar
16
· Visningar
2 075
Senast: kopparberg
·
Foder & Strö Åh vad trött jag blir på att vara ägare till en benget till häst. Det är ett evigt krånglande för att hindra pållen från att se ut som...
Svar
12
· Visningar
4 071
Senast: Rie
·
Foder & Strö Vi har fått en ny valack i flocken, och stona fullkomligt bjuder ut sig så snart han visar sig. Nu går valackerna i en hage och stona i...
Svar
7
· Visningar
11 365
Senast: Kellie
·
Foder & Strö Funderar på det här med konsistens på foder. Vad är bättre, müsli eller pellets? Vissa foder finns ju i både, tänker bl.a på Dodson...
Svar
3
· Visningar
969
Senast: Ackela
·
Foder & Strö Har ett hingstföl på snart 3 veckor som förlorade sin mamma för 5 dagar sedan.. Redan ca 2h efteråt hittade vi ett gammalt avelssto som...
Svar
6
· Visningar
4 703
Senast: Masse
·
Foder & Strö Jag har semester och för mycket tid över ;) Men började fundera på hur man (typ jag då) egentligen vet om mikromineraler/spårämnen är...
Svar
12
· Visningar
2 866
Senast: Totola
·
Foder & Strö Hej Buke! Det är som så att jag för närvarande hamnat i ett litet dilemma ang beteshagarna för min häst. Hästen är en ganska lättfödd...
Svar
7
· Visningar
1 327
Senast: Aquakatt
·
B
Foder & Strö Min nyinköpta islandshäst måste ha järntillskott pga att den fick hästinfluensa när den importerades från island. Om hon inte får sitt...
Svar
4
· Visningar
1 102
L
Foder & Strö Det börjar snart bli dags att välja hösilage och vi har bestämt att vi vill testa till hösten att ge hästarna någorlunda fritillgång dvs...
Svar
6
· Visningar
1 586
Senast: Totola
·
Foder & Strö Frågar åt en kompis vars hästs mage inte tål havre. Vad för slags kraftfoder (hon har gett minimalt med korn morgon/kväll) skulle ni...
2
Svar
22
· Visningar
5 622
Senast: Piraja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?