Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Min dunderklump behöver egentligen ingen krafft, energi finns det så det räcker och blir över ändå :) Men för att han inte ska bli...
2
Svar
23
· Visningar
3 853
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Min valack äter kvällsgivan ur slowfeedingnät sedan i somras. Detta för att han äter ungefär 2kg/timmen när han får höet löst, och då...
Svar
16
· Visningar
4 666
Senast: Nominous
·
Foder & Strö Att förvara kraftfoder i ett utrymme där det är i princip samma temperatur som ute är väl inte bra? Jag har fått för mig att kraftfoder...
Svar
6
· Visningar
2 756
Senast: Dandylinn
·
Foder & Strö Hej! Har fått höanalysen nu, aldrig sätt en tidigare och behöver hjälp med att tolka den! Torrsubstans 59% Råprotein 117 g/kg TS...
Svar
2
· Visningar
1 276
Senast: niikon92
·
Foder & Strö Letar som en tok efter ett mineraler som mina hästar äter. Har kollat in Glucocard som skulle passa och som de tycker smakar gott...
Svar
15
· Visningar
2 440
Senast: Apollo
·
Foder & Strö Min foderhäst har sjukt risiga hovar, och jag är villig att prova det mesta i tillskottsväg för att försöka hitta något som kan hjälpa...
2
Svar
22
· Visningar
4 995
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Min häst Har alltid varit lite tunn i kroppen. Efter att ha bytt stall i slutet av Aug.-13 så har han lagt på sig bra. Idag har han fri...
Svar
6
· Visningar
1 320
Senast: Dandylinn
·
Foder & Strö Jag fick en fråga tidigare idag som jag inte kunde svara på. Går det att ge följande mineralfoder till häst? Innehåll Kalcium, Ca...
Svar
5
· Visningar
1 333
Senast: Cicci
·
Foder & Strö Hej! Jag har två eksemhästar som fått linfröolja dagligen i flera år med gott resultat. Den ena har varit överviktig länge. Den andra...
Svar
3
· Visningar
1 039
Senast: sthu
·
Foder & Strö Vårt hö som vi köper i år har förskräckligt dåligt proteinvärde kontra energin. Bonden som har skördat det däremot verkar tro att det är...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 278
Senast: Vivo
·
Foder & Strö Har problem med min häst lösa mage. Den är väldigt vattnig/rinnig av sig (lägger jag en nyskiten hög i skottkärran så rinner det av...
Svar
18
· Visningar
2 201
Senast: clubman
·
Foder & Strö Jaha.... höanalysen kom igår, och nu vet jag inte vad jag ska göra per kg foder Energi 7.74 Smrpr 9.46 Socker 199.52 (!!!!!!)...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 345
Foder & Strö Hur länge håller sig hackad lucern fräscht i öppen påse?
Svar
1
· Visningar
661
Senast: mackan
·
Foder & Strö Behöver lite hjälp här. Hon är runt 165, ganska svårfödd, aningen mager just nu. rider henne ca 5-6 dagar i veckan, varierad...
Svar
8
· Visningar
1 053
Senast: mackan
·
Foder & Strö Om man nu förutsätter att innehållet matchar foderstaten i övrigt och att hästen äter det, vilken form av mineralfoder är bäst? Tänker...
Svar
11
· Visningar
1 432
Senast: Liten
·
Foder & Strö Har en häst som har blivit lös i magen. Tipps på bra medel att ge?
4 5 6
Svar
104
· Visningar
27 814
Senast: Snowball
·
Foder & Strö 6-åringen har vilat i ca 5 veckor och ska sättas igång. Har under viloperioden ätit hö 10- 12 kg (smb rp 28, energi 8) och Krafft Muskel...
Svar
9
· Visningar
1 097
Senast: Korven
·
Foder & Strö pga att stoet sinat och nu är sålt och kommer att åka i helgen behöver jag nu tips på hur jag ska göra med fölis.. fölis är strax...
Svar
13
· Visningar
2 560
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Vi har en maghäst som blir bättre med vanlig bakjäst (1 pkt om dagen, stor häst) men kan man ge det hur länge som helst? Eller finns det...
Svar
9
· Visningar
2 073
Senast: sthu
·
Foder & Strö Har i dag införskaffat linfrökaka och innehållet visade sig vara mycket riktigt kakor. Jag trodde det skulle vara pellets. Skall...
Svar
2
· Visningar
775

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka