Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hallå allihopa! Är i väntan på att en sadelutprovare ska komma ut och prova in en ny dressyrsadel till mig och pållen eftersom den...
Svar
2
· Visningar
740
S
Utrustning \"Rundade\" stigbyglar Min tränare har stigbyglar där stigläderfästet inte sitter mitt uppe på utan de lutar lite utåt. Är meningen att...
Svar
9
· Visningar
1 277
Senast: mizz_perfect
·
Utrustning Börjes 2416, passar den en islandshäst? Hur lång är den?
Svar
1
· Visningar
875
Senast: mizz_perfect
·
Utrustning på Hj´s schabraken vilket är mest creme?? det är väll champange eller har jag fel? någon som har bilder på dessa? har sökt men inte hittat.
Svar
2
· Visningar
779
Senast: mxz101
·
Utrustning ... vad har man dom till, var sätts dom fast? :o :)
Svar
7
· Visningar
1 157
Senast: domino
·
Utrustning Har funderingar på att skaffa en bomfri sadel till min häst. Vill givetvis ha en av bra kvalité men samtidigt är det även plånboken som...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Sweet
·
E
Utrustning har någon lust att förklara för mig vad dessa hjälptyglar är bra för/hjälper, om ni inte tycker de är bra; vad de används i för syfte...
Svar
8
· Visningar
1 261
Senast: prince77
·
S
Utrustning Hur många olika bett har ni och hur många använder ni till en häst? Jag har än så länge bara: 1 hackamore 1 bitless bridle 1 tvådelat...
2
Svar
33
· Visningar
1 885
Senast: cämela
·
Utrustning vad tycker ni om den? Använder den inte utan e bara nyfiken. I stallet vi hade hästarna i förut står en arab som är konvalecenst...
Svar
4
· Visningar
976
Senast: MiniLi
·
T
Utrustning Starka och relativt billiga transportskydd, vad kan ni rekommendera?? Börje´s i mocka Hööks i läder?? Något annat. Riktigt starka skall...
Svar
15
· Visningar
1 196
Senast: Farouk
·
Utrustning Det \"nya bettet\" med ett snöre om nosen och dubbla tyglar?!? Var på nationell hopptävling igår. 11 av 45 hästar i 1,45-hoppningen...
Svar
17
· Visningar
1 569
Senast: GoddessOfLove
·
Utrustning Dags och köpa nya igen. Ska införskaffa ett par nya nu på onsdag. Blir nog bara ett par vanliga tygskodda tror jag. Men jag funderar...
Svar
4
· Visningar
709
Senast: sara
·
Utrustning Någon som vill hjälpa mig? :) Ska köpa ett sidepull(/bettlöst träns) och behöver lite hjälp att välja. Dessa har jag hittat, kasta gärna...
Svar
16
· Visningar
1 180
Senast: sara
·
S
Utrustning Flera på detta forum har kritiserat Värmlandsvagnen och sagt att den är ranglig och instabil liksom. Jag letar ju själv transport och...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 889
Senast: malena1
·
C
Utrustning Då jag endast sysslar med körning så undrar jag hur man mäter bomvidden på en sadel? Jag har en sadel på gång i 17" men hur mäter man...
Svar
2
· Visningar
1 051
Senast: moonlightgarden
·
A
Utrustning Vill ha tips på helskodda ridbyxor som har sidofickor. Undrar speciellt om det är någon som har Pikeur Mondega eller Jacson Samos... :)...
Svar
4
· Visningar
874
Senast: anna210
·
M
Utrustning Är lite intresserad av det här med bettens inverkan i hästens mun, o undrar om det är nån som vet en bra infosida om just bett??? :bow:
Svar
2
· Visningar
648
Senast: Mariqa
·
S
Utrustning Någon som har eller har haft en Anky-sadel? Skulle så gärna vilja veta hur de är att rida i (sköna eller obekväma?) och hur de brukar...
Svar
11
· Visningar
1 854
Senast: snofflan
·
Utrustning Tjenare! Jag har lite funderingar på hur fungerar egentligen det här med köp av sadel? Hur vet man om sadlen passar? Vad är det man ska...
Svar
5
· Visningar
951
Senast: karatefisken
·
Utrustning Jag funderar på att skaffa en westernsadel. Min häst har extra vid bom i sin allroundsadel. Hur fungerar detta med westernsadlar? Har de...
Svar
7
· Visningar
1 427
Senast: Maran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka