Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Q
Utrustning nu har nya hööks kommit och jag hittade till min förvåning en riktigt (skit) snygg hoppsadel som dessutom var riktigt billig (ca 4000)...
Svar
5
· Visningar
995
Senast: amalia
·
A
Utrustning Vilka märken finns det som man kan byta ut kopparjärnen på?? Mvh Sandra
Svar
4
· Visningar
864
Senast: Aultmore
·
Utrustning Jag har funderat på en sak: Hur 17 klarar våra elit-hoppryttare att rida sina hästar med 3-4 tjocka paddar mellan sadeln och...
Svar
3
· Visningar
643
Senast: Tican
·
I
Utrustning Kan det vara nån idé att göra det? Tex en Böckmann från Tyskland, eller annat liknande märke. Glasfiber boogie av nyare årsmodell. Har...
Svar
16
· Visningar
4 611
Senast: Kalinka
·
Y
Utrustning Hej, jag har två hästar som jag ska åka iväg med, de väger - enligt vets måttband 550 kg per häst. Vanligtvis har vi hyrt en transport...
Svar
3
· Visningar
692
Senast: yatlah
·
Utrustning Jag funderar på att skaffa en tranport för minst tre hästar och fick tips om Fautras Oblic 3 och Oblic 4. Nån som har provat dem? Finns...
Svar
7
· Visningar
1 208
Senast: dalom
·
T
Utrustning :) Nu är det lite nya grejer ute på deras hemsida.. Ska ni ha nåt? Jag blev lite kär i det nya fleecetäcket. Och båda nya schabraken...
Svar
11
· Visningar
1 092
Senast: Bella_Bus
·
Utrustning Är det någon här som provat denna sadel? Hur blir den lodräta sitsen? är det lätt att hamna i stolsits, som när man rider barbacka...
Svar
5
· Visningar
833
Senast: AnneOnym
·
Utrustning Nån som har några erfarenheter av märket Kimberly? Hur är deras täcken?
Svar
6
· Visningar
734
Utrustning Vad är det för nåt märke? prisklass? kvalité? kanske nån vet en sida där de säljer såna...*nyfiken*
Svar
1
· Visningar
944
Senast: bambi82
·
Utrustning Finns det olika storlekar/vidder etc på bomlöst? Har förstått att det finns ett utbytbart järn i nån modell tex. Hur är sitsstorlekarna?
Svar
6
· Visningar
859
Utrustning Vilken är den bästa förbygeln?? både lädermässigt och hur den håller sadeln på plats! Pris: mellan 600 och 1200.
Svar
8
· Visningar
1 385
Senast: trassel
·
Utrustning Jag är i akut behov av en ny sadel till min häst. Han har egentligen varit i behov av en ny sadel länge och jag har också letat sadel...
Svar
18
· Visningar
2 186
Senast: superbusan
·
Utrustning Var på läger förra veckan och såg en massa härliga sadlar i olika utförande. Är ute efter ny sadel åt min häst och är sugen på en...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: tuaphua
·
T
Utrustning Ska jag beställa en sån här: för 7400 på nätet? En sadel jag aldrig själv ridit i men som jag bara hört gott om? Egna åsikter? Se om...
2
Svar
22
· Visningar
1 563
Senast: tuaphua
·
T
Utrustning Är luftstoppade sadlar skonsammare för hästens rygg än vanligt stoppade? Självklart så ska sadeln passa hästen, men sedan då?
Svar
2
· Visningar
904
Senast: DrKatarina
·
Utrustning Var är den absolut billigaste gpa titan ni nånsin sett?? det billigaste jag sett är 3300 kr, men det måste finnas billigare eftersom det...
Svar
6
· Visningar
1 009
Senast: popeye
·
Utrustning Jag har litte problem med att hitta några saker till min stora kille. Vad jag behöver är: Sadeljord 140 är för litet. :eek:Behöver en...
Svar
12
· Visningar
892
Senast: fuji
·
Utrustning Hjälp! Detta väder tar död på mig, men inte minst min häst som bara har ett (!) regntäcke och det är ett hemskt täcke som inte håller...
Svar
8
· Visningar
807
Senast: BusBarro
·
Utrustning Det finns en sån på Jula, en gul plastgrej som det går att mäta sadlars bomvinkel med. Den hittas bland tumstockar och annat mätgrejs...
Svar
12
· Visningar
1 821
Senast: Moniq
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka