Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

L
Utrustning Hur är storlekarna i GPA hjälmarna? Tycker att storlekarna i hjälmar varierar så fruktansvärt mycket. Jag har 56 och 57 i mina CO...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: trazel
·
Utrustning Funderar på atta sälja min Passier Optimum och köpa en bomlös istället. Undrar dock hur mycket en sadel sjunker i värde. Nypriset för...
Svar
4
· Visningar
1 552
Senast: _Dieldi_
·
T
Utrustning Jag använde back on track för första gången på min häst igår. Padden satt på i ca tre timmar, eftersom det stod i instruktionerna att...
Svar
10
· Visningar
1 119
Senast: HillsBon2
·
Utrustning Jag håller på att måla om mitt släp innuti. Från att det varit mörkbruna träväggar så har jag målat dom vita. har grundmålat dom en gång...
Svar
9
· Visningar
1 086
Senast: Noteca
·
B
Utrustning Hej! Ska köpa häst snart och då undrar jag hur ska man veta vilken sadel storlek den ska ha? :confused: :confused: Kramar
Svar
5
· Visningar
971
Senast: LäderBjörn
·
M
Utrustning Håller på att leta ihjäl mig efter en bra sadel till min fjording. Problemet jag har idag är att den gärna vill åka fram och att man då...
Svar
3
· Visningar
710
Senast: amalia
·
M
Utrustning tyckte detta bett såg lite allmänt konstigt ut. vad är det för form av bett egentligen och hur fungerar det?
Svar
8
· Visningar
2 199
Senast: moonlightgarden
·
S
Utrustning Måste ta mig i kragen och försöka hitta ny sadel nu. Appaloosan passar ju inte alls bra har jag insett... Så här ser min häst ut. Det...
2
Svar
22
· Visningar
3 275
Senast: Alpin87
·
M
Utrustning Jag undrar om någon har erfarenhet av funktionshästskor, dvs. avtagbara 'gympaskor' för barfotahovar?? Har nämligen en häst som tappar...
Svar
8
· Visningar
1 464
Senast: Mendehl
·
T
Utrustning Ska klämma, känna och fundera på alla slags täcken! Givetvis är det tänkt att jag ska komma hem med ett regn och ett vinter.. Såå.. om...
Svar
17
· Visningar
1 628
·
A
Utrustning Intressant att läsa olika åsikter om sadlar! Skulle vara kul att höra vad ni tycker om Passier sadlar, framförallt deras dressyr Grand...
Svar
5
· Visningar
4 125
Senast: Bella_Bus
·
Utrustning om att hitta ett mässingsfärgat tvådelat i 8,5 :(. nu får det bli ett "silverfärgat" istället... någon som vet om det finns tvådelat...
Svar
7
· Visningar
745
Senast: Dragonfruit_
·
Utrustning som är tabaccofärgad/newmarket..Helst med resår i båda ändar också (eller ingen alls..). Vad finns att välja på? (Hööks går totalbort...
Svar
4
· Visningar
804
Senast: Jochanda
·
Utrustning Hej. Jag är väldigt inne på att ha cherry-färgade saker till min häst(hehe...bara åring men man måste ju planera :angel:)...men det är...
Svar
8
· Visningar
973
·
Utrustning funderar på att investera i ett täcke m hals från exklusiv, men frågan är. Behöver man verkligen denna hals? (täckena blir ju ganska mkt...
Svar
3
· Visningar
732
Senast: Mitrolle
·
Utrustning Har vart och kollat på gelpad för ryttare, sådana som är i sitsen på sadeln. Min fråga är om alla är så trånga? När jag ska prova dom på...
Svar
8
· Visningar
4 569
Senast: Zii
·
Utrustning nå! nu vill jag ha åsikter om förbyglar och hoppbröstor! För det första:Vara eller icke vara (ska man ha eller ej?) För det andra...
Svar
9
· Visningar
1 822
Senast: Fifflan
·
T
Utrustning Vad är det för sadel då? :p Nypris? Ligger bra på vilken typ av hästar? Kvalitet? Erfarenheter? :)
Svar
1
· Visningar
758
Senast: Tican
·
M
Utrustning ...Och varför? Vill höra både för och nackdelar med olika bett :bow:
2
Svar
22
· Visningar
1 729
·
Utrustning De som ser ut som benskydd med löstagbara paddar inuti. Är det någon som har köpt dem? Vad tycker ni?
Svar
3
· Visningar
918
Senast: Dragonfruit_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross