Sadel till rak rygg

Jag tycker att min Appaloosa/Prestige ligger bra på hästen när jag står bredvid och tittar och känner och så. Den "fastnar" också i rätt läge när jag drar den bakåt. Jag upptäckte senare, när min kompis red, att den glappade baktill. Pälsen blev avskavd och det blev massa småknölar/hårsäcksinflammationer. Nu har jag både nyckelhålspadd och fårskinnspadd under och både skav och knölar har försvunnit.

Jag är lite sugen på en Zaldi Star faktiskt. Vet att det kanske inte är världens bästa kvalitet, men jag använder mest dressyrsadeln så jag tycker att det är viktigare att att satsa på kvalitet där. Har inte råd att köpa två jättefina sadlar.

Min ponny har en liknande rygg, har en Stubben Siegfred, den passar bra till min ponny.

Jag har haft en wintec close contact och det låg helt åt h-vete trots den utbyra bommen.

Min häst har ganska rak rygg men prestige är bra på honom, ska köpa en ny hippos dressyr nu.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 097
Senast: super
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 056
Senast: Cactus
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 244

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka