Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hur vet man när det är dags att stoppa om sadeln?
Svar
2
· Visningar
658
Senast: Mitrolle
·
P
Utrustning 500 med cair. Tror ni att en sån skulle ligga bra på denna tös: Bild Om man ser bra :smirk:
Svar
1
· Visningar
673
Senast: ch791022
·
S
Utrustning vilka syntetsadlar rekomenderar ni? den ska inte va "hal" att rida i och den måste vara bekväm! Ska köpa sadel/sadlar till mina växande...
Svar
18
· Visningar
1 531
Senast: domino
·
Utrustning När man stoppar om sadeln, finns det då inte risk att sadeln formar om sig och inte passar hästen längre?
Svar
2
· Visningar
692
Senast: _Runaway_
·
Utrustning I jämförelse med tex remont eller engelsk nosgrimma - hur högt och hur hårt skall nosremmen vara? Har funderat på HÖÖKs billigaste...
Svar
5
· Visningar
2 611
Senast: Lotus
·
Utrustning Har nu för fjärde försöket försökt att köpa en begagnad griffin sadel. Första sadeln var bra fast jag satt konstigt i den. Andra var...
Svar
3
· Visningar
718
Senast: Colombia_Girl
·
S
Utrustning Igår blev jag så himla frustrerad när jag såg hur mycket bromsar som satt på min eksemhästs ben. Dessutom har han ganska mycket eksem på...
Svar
10
· Visningar
1 143
Senast: Moniq
·
A
Utrustning Vad jag har sett och fått lära mig så kan man longera med träns om man har en slags longerkedja på under hakan på hästen som är fäst i...
Svar
7
· Visningar
1 223
Senast: RebeckaKihlberg
·
P
Utrustning vill hitta en sadel helt utan sådana gärna en dressyr sadel men det kvittar väl egentligen..någon som vet några sadlar?
Svar
11
· Visningar
830
Senast: Barret
·
Utrustning Finns det någon som har erfarenhet av dessa??? Ska köpa nya läderridstövlar och funderar på ett par sådana...
Svar
9
· Visningar
1 194
Senast: caballus
·
Utrustning Hur vet man vilken bomvidd man ska på sadel till hästen? Har en stor kallblodstravare på 170 och so me rätt bred över ryggen. har inte...
Svar
2
· Visningar
1 087
Senast: Immer
·
F
Utrustning Hur ska man veta vilken stl. man skall ta på bootsen till pållen? Det står ju oftast bara S, M, L osv.
Svar
2
· Visningar
755
Senast: M-Meduza
·
Utrustning hur vet man vilken bomvidd sadeln ska ha? Ska köpa ny sadel till hästen och är osäker på hur man mäter. Ska man gå efter storleken på...
Svar
1
· Visningar
778
Senast: Circe
·
Utrustning någon som vet hur man kan mäta ut vilken vidd/stl hästen behöver på sin sadel? Vilken stl tror ni att dessa hästar behöver? Stoet är...
Svar
1
· Visningar
846
Senast: mirjada
·
Utrustning ska byta sadel på herman, eftersom den vi har nu inte passar. Har fått låna en begandad sadel av brosan som har legat på bred fjording...
Svar
2
· Visningar
892
Senast: Mirre
·
Utrustning hejsan tänkte en gång för alla få reda på vad "riktigt" hästfolk egentligen tycker är bäst: benskydd eller lindor? När använder ni...
Svar
10
· Visningar
1 061
Senast: AtletShipping
·
Utrustning Egentligen påbörjade jag det för längesedan o modellen var min tidigare foderhäst. Hästen jag har nu är mindre och vissa justeringar och...
Svar
12
· Visningar
1 107
Senast: Stallflicka
·
Utrustning Kjøper en hest nå der det følger med en kieffer wienna. Hvordan er denne?? Den er 2-3 år gammel. Hvor mye koster en sånn en ny/ brukt...
Svar
7
· Visningar
825
Senast: Millz
·
Utrustning Vad ligger de på i pris...vill veta på allroundsadel, ljusare brun färg ska det finnas. vad har ni gett för era?? vad kostar koppjärnen...
Svar
2
· Visningar
580
Senast: WBanna
·
Utrustning Ja, nu är det dags för ett par nya. Mina börjar visst bli lite slitna. Har tänkt mig ett par beiga, ev. vita. Men nu är det ju så att...
Svar
4
· Visningar
685
Senast: Pettsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka