Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning men kommer inte ihåg...var det stången som skulle vara en cm kortare än bridongen? Och stången ska ha samma längd, som hästen har i...
Svar
7
· Visningar
933
Senast: kicki71
·
S
Utrustning Vet ni vad det är för grader på wintec sadelvidder? Jag vill veta dessa: Smal mot normal Normal Normal mot Vid Vid Extra vid (det vita...
Svar
4
· Visningar
975
Senast: Kalinka
·
Utrustning Är det någon här som vet vad en matta till en lemmen på transporten kostar? Jag har en värmlandsvagn -88 och där mattan ( ej gummi...
Svar
5
· Visningar
1 345
A
Utrustning Hästen jag rider har ett vanligt tränsbett, och även ett med D-ringar och kopparrullar, på båda dessa drar han upp huvet när man gör...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: AtletShipping
·
F
Utrustning Hur är läderkvaliten på dessa sadlar, och vad ligger de i för prisklass? Har de kil- eller rundbossa? Vill vill veta alla...
Svar
3
· Visningar
990
Senast: linzan
·
K
Utrustning Det är nåt som står mycket högt upp på önskelistan eftersom vi inte har några träningsmöjligheter på vintern om vår utebana bilr isig...
Svar
16
· Visningar
2 345
Senast: Egonson
·
K
Utrustning Jag har ett Böckmannsläp, -01, nybesiktigat ua som jag använder minst 3-4 ggr per månad. Körde senast med det förra lördagen och igår...
Svar
4
· Visningar
1 083
Senast: fuji
·
A
Utrustning Vad har \"stjärnorna\" för märken?? Lite nyfiken om någon vet vad de har för märken på sin utrustning?Vet ju att det är mkt dyra ,men...
2
Svar
30
· Visningar
2 246
Senast: Chough
·
Utrustning Någon som har hunnit se/känna på de bruna skydden från Equiguard? Inte senskydd alltså, utan såna som går ner över kotan. jag tycker de...
Svar
1
· Visningar
563
Senast: beauspirit
·
Utrustning Hur vet man när det är dags att stoppa om sadeln?
Svar
2
· Visningar
658
Senast: Mitrolle
·
P
Utrustning 500 med cair. Tror ni att en sån skulle ligga bra på denna tös: Bild Om man ser bra :smirk:
Svar
1
· Visningar
673
Senast: ch791022
·
S
Utrustning vilka syntetsadlar rekomenderar ni? den ska inte va "hal" att rida i och den måste vara bekväm! Ska köpa sadel/sadlar till mina växande...
Svar
18
· Visningar
1 531
Senast: domino
·
Utrustning När man stoppar om sadeln, finns det då inte risk att sadeln formar om sig och inte passar hästen längre?
Svar
2
· Visningar
692
Senast: _Runaway_
·
Utrustning I jämförelse med tex remont eller engelsk nosgrimma - hur högt och hur hårt skall nosremmen vara? Har funderat på HÖÖKs billigaste...
Svar
5
· Visningar
2 611
Senast: Lotus
·
Utrustning Har nu för fjärde försöket försökt att köpa en begagnad griffin sadel. Första sadeln var bra fast jag satt konstigt i den. Andra var...
Svar
3
· Visningar
708
Senast: Colombia_Girl
·
S
Utrustning Igår blev jag så himla frustrerad när jag såg hur mycket bromsar som satt på min eksemhästs ben. Dessutom har han ganska mycket eksem på...
Svar
10
· Visningar
1 143
Senast: Moniq
·
A
Utrustning Vad jag har sett och fått lära mig så kan man longera med träns om man har en slags longerkedja på under hakan på hästen som är fäst i...
Svar
7
· Visningar
1 223
Senast: RebeckaKihlberg
·
P
Utrustning vill hitta en sadel helt utan sådana gärna en dressyr sadel men det kvittar väl egentligen..någon som vet några sadlar?
Svar
11
· Visningar
830
Senast: Barret
·
Utrustning Finns det någon som har erfarenhet av dessa??? Ska köpa nya läderridstövlar och funderar på ett par sådana...
Svar
9
· Visningar
1 194
Senast: caballus
·
Utrustning Hur vet man vilken bomvidd man ska på sadel till hästen? Har en stor kallblodstravare på 170 och so me rätt bred över ryggen. har inte...
Svar
2
· Visningar
1 087
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Skadade hästar och konvalescenter