Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

F
Utrustning Jag skulle behöva lite tips på barfotaskor. Hur är de att använda, vad har ni för erfarenheter osv. Min häst har varit barfota i ett...
2
Svar
24
· Visningar
3 322
Senast: Frejsan
·
P
Utrustning hejj hejj!!! jag tänkte köpa ett tre delat bett till min häst..såg i höööks att det fansn 3delat med äpelsmak och så,, har alltid...
Svar
18
· Visningar
4 540
Senast: AraSlei
·
Utrustning Vad jag har förstått så är det trådens tjocklek..och ju högre tal dessto mer slitstark, men eftersom det är slitstark blir det ju hårt...
Svar
2
· Visningar
639
Senast: _Peplis_
·
Utrustning Någon som har en sådan? Vad tycker ni? Vad tror ni andra också om en sådan?? Jag har lite problem med att min nordis ändrar form...
Svar
7
· Visningar
1 329
Senast: Sweet
·
Utrustning Sedan några år tillbaka finns det svängda sadelgjordar som ska kunna underlätta för oss som har hästar med sadelläget betydligt längre...
Svar
16
· Visningar
1 674
Senast: Sweet
·
T
Utrustning Hejsan! Jag ska köpa en sadel av en tjej, men vet inte om priset är riktigt och undrar vad ni hade gett för den. Det är en Frank...
Svar
7
· Visningar
2 708
Senast: Jochanda
·
Utrustning Funderar ju mycket på vad nästa sadel blir... Då jag bara får cirka 8000:- för min i inbyte så funderar jag på om det finns någon sadel...
Svar
6
· Visningar
865
Senast: amalia
·
J
Utrustning Vart ligger priset på ett sådant? Såg att mitt i syntet hade börjat spricka, och det känns INTE mysigt att rida runt med.. så jag...
Svar
10
· Visningar
857
Senast: jojjo_blondin
·
Utrustning Jag har funderat en del på det här med sadlar, deras kvalité och passform framför allt. Min gamla stübben och min ännu äldre Passier...
Svar
12
· Visningar
1 347
Senast: domino
·
Utrustning jag har precis köpt en ny (begagnad) sadel till min häst. en hoppsadel. lånade hem den från affären här i stan för att prova, och man...
Svar
3
· Visningar
968
·
Utrustning :cry: Hjääääälp.... :eek: Ikväll kom gubben hem med mitt specialbeställda bett, och allt borde vara frid och fröjd.... :D Men när...
Svar
8
· Visningar
1 027
·
O
Utrustning Hej! Vad använder ni för sadlar till era Connemaraponnyer? Vilken bomstorlek? Mitt sto är 144cm men kräver bredare bom än halvbloden...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: nipa
·
K
Utrustning Hej, jag har gått och grubblat på en sak... Finns det någon form av broms i utrustningsformat som man kan sätta på hästen? När den...
Svar
12
· Visningar
1 786
Senast: LitenIsa
·
Utrustning Hej! Såg i tidningen Hästmagazinet ett reportage om travhingsten Gidde Palema. De hade ett kort med på hans pannband där hans namn...
Svar
6
· Visningar
986
Senast: Novelette
·
Utrustning Nu ska det bli en ny sadel till lilla pålla! hon är en irish cob, med ganska kort, (väldigt) bred rygg, som hon dessutom är väldigt...
Svar
2
· Visningar
632
Senast: Cilla
·
Utrustning Är kanske ute på fel sida men jag bara undrar vilket schampo som är lämpligast att använda för att få en haflingerman så vit och fin som...
Svar
8
· Visningar
1 278
Senast: evasarius
·
E
Utrustning Hjälp!! Funderar på att köpa en bomfri sadel till mitt sto (Shire/Ardenner) som skall ridas in senare. Är det någon som vet VAR man...
Svar
17
· Visningar
1 280
Senast: svea
·
A
Utrustning Hej! Mitt ardennersto har fått kraftigt skav i ena mungipan efter bettet. Jag tror hon haft ett för litet bett och skall naturligtvis...
Svar
8
· Visningar
832
Senast: Shaggy
·
S
Utrustning Ändrar sig era hästar formen under året? Byter ni då sadel under året, eller hur gör ni? Frågan är ställd till alla som rider med...
Svar
9
· Visningar
807
Senast: AnetteJT
·
O
Utrustning Hallå! Förra helgen köpte jag ett par supersnygga ridbyxor. De är helskodda med mocka. Hon som sålde dem sa att man behövde ett...
Svar
2
· Visningar
934
Senast: Horsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025