Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hej! Har sökt med ljus och lykta på internet men inte lyckats hitta nån bra beskrivning eller storleksguide på hur Animo`s ridbyxor för...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: Gotlandia
·
Utrustning Vårens nyheter har ju kommit nu & jag vill ha en ny outfit till mig & min häst. Men jag kan inte bestämma mig om vilken färg eller stil...
Svar
16
· Visningar
3 256
Senast: Pandora
·
Utrustning Jag ska köpa en häst där sadel inte följer med. Hon är tidigare riden med westernsadel och bomlös vanlig sadel. Känner mig tveksam på...
Svar
17
· Visningar
1 379
Senast: hovtassfot
·
Utrustning Jag måste nu bestämma mig för vilket strö jag ska köpa in och andvända.. Förut så har jag stått i ett stall där torv och halm ingick...
2
Svar
29
· Visningar
6 944
Senast: Wilfa
·
Utrustning Snart kommer våren ( iaf här i Skåne) och jag tänkte införskaffa mig en vårjacka. Är ingen fan av västar och rider mest i fleecetröjor...
Svar
0
· Visningar
567
Utrustning Min häst fyller år om nästan exakt en månad (nåväl...den födelsedagen man inte har får man hitta på :angel:) och jag har precis upptäckt...
Svar
2
· Visningar
1 230
Senast: Elektron
·
Utrustning Jag söker ett släp med kombiramp och fronturlastning, gärna "diagonalparkering" också. Har inte BE så de stora tunga faller bort, vad...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: Angel
·
Utrustning Vi är i farten att köpa vårat första hästsläp (begagnat) och vill gärna ha tips! Måsten: -Mellanvägg och bommar ska gå enkelt att lyfta...
2
Svar
28
· Visningar
4 377
Senast: kryddelydd
·
Utrustning vilken typ är den bästa för en häst som slår ihop hovarna i trav? jag är rädd att hon ska trampa av sej en sko eller göra sej illa på...
Svar
9
· Visningar
4 962
Senast: Emmahpemma
·
Utrustning Hur går man rent praktiskt tillväga ifall man funderar på att låta bygga ridhus? I vilken ände börjar man för att få veta om det är ett...
Svar
1
· Visningar
1 171
Senast: remmis
·
Utrustning Min petrie zip spray var slut så jag använde en annan dragkedjespray. Big mistake.... Den innehåller tydligen olja och har lämnat mörka...
Svar
1
· Visningar
828
Senast: Buck
·
Utrustning Någon som har ombyggt släp till shetland? Funderar på om man ska köpa ett Ifor Williams enhästars när vi ska köpa nytt till våren, och...
Svar
1
· Visningar
1 634
Senast: Buck
·
Utrustning Har ett 10 år gammalt Treadstone pullarträns som jag fick med till min häst. Det är väldigt blankt och mjukt i lädret, med breda remmar...
Svar
9
· Visningar
1 151
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Nu när vi går i sadelköpstankar och provar och testar, så skulle vi också prova den nya Versailles new, som är lite uppfixad och finns...
Svar
1
· Visningar
583
Senast: Harbor
·
Utrustning Vi är säkert inte de enda som konstaterat att häaten rör sig bäst när man rider barbacka. Hästen rör sig inte lika bra oavsett vilka...
2
Svar
23
· Visningar
3 223
Senast: Lobelia
·
Utrustning Har en Thule Royal -11 som jag köpte ny. Ej rullat mkt pga ryttarskada. Aktsamma hästar, så i kanonskick. Invägd på 1500kg och när jag...
2
Svar
38
· Visningar
3 511
Senast: Wilfa
·
Utrustning Finns det någon pälsglans som reder ut utan att det blir halt? Behöver ha till manen, men vill inte riskera hala tyglar :nailbiting:
Svar
13
· Visningar
1 106
Senast: skiesabove
·
Utrustning I denna tråd kan man tipsa om smarta saker man kan köpa till hästen/sig själv eller saker man kan ha i stallet.
Svar
3
· Visningar
660
Senast: Haflinger
·
Utrustning Det är dags att skaffa sig en ny jacka till stall och ridning. Jag vill ha en längre modell, som går ner över rumpan. Eftersom den ska...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 593
Senast: Saigon
·
Utrustning Eller kroko/reptil/whatever det nu kallas, croco lack gav mest googleträffar så rubriken blev sådan :) Jag vill se bildeeeeer! På allt...
Svar
0
· Visningar
547

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka