Det är dags att skaffa sig en ny jacka till stall och ridning. Jag vill ha en längre modell, som går ner över rumpan. Eftersom den ska gå att rida i så måste det vara möjligt att öppna ett sprund (eller två om de är i sidorna) för sadeln. Jag vill att den ska vara varm, men samtidigt att man inte blir kokt i den om det är lite mildare (dvs dun går bort).
Ja, sen ska den ha mycket fickor, hög krage så man slipper frysa ihjäl om halsen och vara snygg också. Och man ska kunna få plats med säkerhetsväst under och fortsatt kunna röra armarna
Bonus för smarta saker som mobilficka med genomgång för handsfree, fodrade fickor, reflexdetaljer mm såklart.
Är det helt kört att (nuförtiden, det har ju gått förr) hitta en dito jacka, och är det bättre satsa på lager på lager princip och köra med skal + fleece osv?
Jag är alltså ute efter tips på dels om någon har en sådan jacka som jag beskriver, dels vad ni andra har för jackor som ni tycker funkar bra. Kom ihåg att inte länka till några försäljningsställen eller produktbilder som är upphovsskyddade.