Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Enda facit är ju att prova sig fram, men jag vet inte riktigt vad jag ska prova. Min ponny av äldre variant ska få ett nytt bett då han...
Svar
7
· Visningar
1 200
Senast: Pancakes
·
Utrustning Har några frågor om Lippo Island då jag fått den utprovad som dressyrsadel åt min häst. När slutade sadeln att säljas? (Hittar ingenting...
Svar
2
· Visningar
998
Senast: Gralberg
·
Utrustning Jag sitter här och försöker läsa runt lite. Ska skaffa ett nytt bett till hästen, som jag får tävla dressyr med. Har i dagsläget ett...
Svar
17
· Visningar
4 526
Senast: lil-sis
·
Utrustning Jagar ridstövlar som en tok, men det är klurigt det här. Jag blir aldrig klok på måtten, alla stövlar är för vida i vaden!. Har 36-37 i...
Svar
13
· Visningar
2 612
Senast: Jeps
·
Utrustning Efter en olycka för 2 veckor sedan måste jag byta ut både hjälm och väst. Hjälmen tog en stor smäll. Och västen klipptes sönder av...
2
Svar
29
· Visningar
3 291
Senast: Wilfa
·
Utrustning Hej! Har ridit från och till under många år men kommer nu i sommar att få möjlighet att rida oftare än tidigare och tycker då det...
Svar
7
· Visningar
867
Senast: MCP
·
Utrustning Har lite huvudbry med tömkörningsgjorden då hästen fått skav av bukgjordens spännen. Finns det inte någon längre variant att köpa...
Svar
11
· Visningar
903
Utrustning Hej jag tänkte köpa ett micklem träns till min C ponny med hyfsat grovt huvud. Det är inte så jätte långt men ganska brett, så jag...
Svar
10
· Visningar
846
Senast: Harbor
·
Utrustning Rider mycket offroad med min ungponny. Över stock och sten och genom buskage. Vill ha något mer heltäckande på benen än vanliga sen- och...
Svar
11
· Visningar
1 932
Senast: Ace
·
Utrustning Jag har en treårig ponny som behöver en sadel. Ponnyn har rak rygg, och är lite överbyggd för tillfället så ryggen sluttar nedåt. Den är...
Svar
0
· Visningar
780
Senast: zingoo
·
Utrustning Hej! Är det ngn som vet hur långa broms vajar släpet har ?
Svar
1
· Visningar
643
Senast: smedsussie
·
Utrustning Vi har en Globus (en med hård gummi i bottnen) betesreducerare till lill welshponnyn och funderar nu över två saker: 1) Om man ska...
Svar
9
· Visningar
4 007
Senast: Sofie.S
·
Utrustning Om man ska försöka hitta en tömkörningsgjord med i alla fall 4-6 stående ringar för mindre än 1 500kr (helst under 1000kr) vad för...
2
Svar
32
· Visningar
2 943
Senast: Buck
·
Utrustning Jag köpte en boett-huva i strl 4 till min islandshäst med stort huvud (har strl full på grimmor och träns) och det satt jättetajt i...
Svar
8
· Visningar
1 154
Senast: Pudlan
·
Utrustning Tänkte köpa ny sadelgjord. Eller rättare sagt köpa en. Har haft longer gjorden. Den har varken resår eller något lull-lull (unghäst)...
2
Svar
20
· Visningar
6 077
Utrustning Är det någon som har det? Något att ha eller är det billig skit?
Svar
0
· Visningar
402
Senast: Centaur
·
Utrustning Hej Hur är golden wing betten i storlek? Min häst drar 11,5 i sitt sprenger dynamic rs med D ringar. Fick höra av affären att just den...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Elektron
·
Utrustning Hej! Hade tänkt att jag skulle köpa mig ett par nya stövlar eftersom de jag har nu (Arezzo, svart från Hööks) är alldeles för höga för...
Svar
2
· Visningar
1 411
Senast: Lii
·
Utrustning Någon som har provat? Vad tycker ni om den? Åsikter? Är den värd sina ca2000kr?
Svar
0
· Visningar
648
Senast: Waikiki
·
Utrustning Gammal häst som rids ca 3-5 gånger/veckan, mestadels skritt i terräng. Sadel eller enbart barbackagjord och bomlös pad (sån som det går...
Svar
5
· Visningar
1 549
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025