Jag är en centimeter längre än dig och rider i en racesafe provent 3.0 strl S. Den passar mig jättebra och är riktigt skön att rida i. Den går även att fälla upp i ryggen. Den är tyvärr ganska dyr men jag rekommenderar den starkt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är en centimeter längre än dig och rider i en racesafe provent 3.0 strl S. Den passar mig jättebra och är riktigt skön att rida i. Den går även att fälla upp i ryggen. Den är tyvärr ganska dyr men jag rekommenderar den starkt!
Blev en racersafe children xl. Då den är kortare i ryggen än vuxen modellerna.
Skit. Beställde ändå hem en xl Child i västen. Men den är för lång. Tror jag. Kan ju inte sitta upp på hästen ännu. Men testade på mig. Och jämförde med gamla västen och den var ca 1 cm längre. Och i gamla västen var jag tvungen att vika upp sista delen för att kunna rida i dressyr sadeln bläää.
Någon som vet vart man kan köpa den korta modellen?
www.treehouseonline.co.uk har racesafe och utförliga måttabeller. Om man är lite händig kan man ju sprätta upp nedersta sömmen, karva av lite av panelerna och sy ihop dom igen så att den inte slår i sadlen…
Det är ju en idé oxå! Ska kika på det faktiskt. För just korta modellen verkar vara svår att få tag på.