Erik le tixerant -storlek?

Jag har (bara för att veta, nyfiken) provat hur mycket till jag skulle kunna dra, och minsta två hål.

Jag är lite fundersam hur det blir när den glider dock, ens om man skulle anta sadeln inte ligger optimalt. Hur lyckas gummiplattan glida överhuvudtaget, särskilt om den är så spänd (men den borde inte kunna glida 'normalt' spänd med tycker jag.

Tillägg: Jag har inga problem se hur en ELT inte funkar, det gör det inte på min lilla. Sadeln ligger på manken likförbannat. Men hur den glider om den spänns 'normalt' men stannar om du drar åt rejält. För om du inte drar så all resår är utspänd, så borde det inte vara nån skillnad. Äh, svårt förklara
Jag fattar inte heller. drar lika hårt som jag skulle dragit en vanlig sadelgjord, får in fingrar emellan men kan inte lyfta ut mer än ngn cm. Glider gör den likförbannat. kanske inte placerar plattan bra nog.

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle behöva köpa en ny sadelgjord men det tar emot, fasiken vad dyra de är 😝 Vi har just nu en Eric le Tixerant (dressyr) gjord...
Svar
4
· Visningar
860
Senast: Oknytt
·
Utrustning Idag provade jag en Globus Clic dressyrsadel som låg äckligt perfekt på min kille. När jag la på och prova den gjorde jag detta med en...
Svar
0
· Visningar
807
Senast: Yttik
·
Träning Min 3-åring är alltid lugnet själv,JÄTTEsnäll i alla situationer,och inridningen har gått hur bra som helst. Dock så har han alltid...
2
Svar
34
· Visningar
5 063
Senast: Fibusen
·
C
Utrustning Har läst här inne om "Eric le Tixerants gjord" - är den bra? Har en unghäst som har sadeltvång (många i den stostammen som har)...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
18 542
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar