Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Jag börjar bli exakt såhär less nu. Herr Häst tycker jag i dressyren går bäst på remontnosgrimma/remontträns. Så jag letar efter ett...
Svar
15
· Visningar
3 171
Utrustning Var faktiskt egentligen pappa som kläckte idéen, men jag hängde givetvis på :D Som det är nu får bakluckan/baksätet agera sadelkammare...
Svar
14
· Visningar
4 260
Senast: MaRomer
·
Utrustning Köpte ett äldre tävlingsskåp i plåt för ett tag sedan och tänkte måla om det i någon diskret färg. Det är rödlackat från början. Det...
Svar
3
· Visningar
2 601
Utrustning Hej! :D Min häst skulle behöva något skydd på ena benet mot solen och insekterna nu på sommaren. I mitt ivriga letande efter något...
Svar
12
· Visningar
1 724
Senast: Bounty
·
Utrustning Jag har precis blivit ponnymamma på riktigt då barnens shettis har ersatts av en B-ponny. Ponnyn är supersnäll och trevlig, välskolad på...
Svar
16
· Visningar
2 052
Utrustning Alltså nej nej nej och åter nej! Nu är jag nere i sadelträsket, rejält! :banghead: Hur svårt ska det vara att hitta en passande sadel...
Svar
14
· Visningar
2 598
Senast: Equilina
·
Utrustning Är det någon som kan säga något generellt om dessa sadlar? Den enda märkningen som finns på sadeln är "Hand Crafted in Sandringham...
Svar
0
· Visningar
452
Senast: Nokke
·
Utrustning Någon här som vet om Albion legend K2 hopp och Albion legend K2 dressyr är "typ" samma sadel? Alltså om hoppsadeln passar betyder det...
Svar
2
· Visningar
628
Utrustning Remont eller engelsk, med spänne på båda sidor så man sätter fast den i nackstycket,. Vilka finns det mer än PS?
Svar
6
· Visningar
570
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Alltså, mår mitt fina hästsläp dåligt av att stå ute i gassande sol?
Svar
2
· Visningar
815
Senast: Pudlan
·
Utrustning När jag får för mig att jag vill ha ett visst schabrak - då vill jag ha EXAKT ett sånt :p Nu har jag fått en idé, jag tycker att jag har...
Svar
2
· Visningar
671
Senast: Elektron
·
Utrustning Är det någon som har sådana? Erfarenhet och åsikter? Rider idag med Sprenger Bow Balance på ena sadeln och lättviktsstigbyglar som har...
Svar
7
· Visningar
1 226
Senast: Robina
·
Utrustning Så var det dags att börja planera sommarens äventyr :banana: 3 dagar till fjälls m underbara hästen min :D Behöver tips på allt...
Svar
7
· Visningar
1 655
Senast: Ingela_S
·
Utrustning Flyghuvor - vilka modeller har stora öron? Om man råkar ha en häst med åsnegener...
Svar
7
· Visningar
1 087
Senast: Urigurien
·
Utrustning Ni som har riktigt stora hästar, vad har ni för eksemtäcke på dom? Denna värld är helt ny för mig så jag har ingen aning om vilka märken...
Svar
4
· Visningar
1 037
Senast: lomuxx
·
Utrustning Jag ska tävla till helgen, jag har ett par nya vita byxor som jag haft i min ägo ett par år men aldrig använt. När jag provred i dom...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: Toxid
·
Utrustning Måste köpa nya skor + chaps. Men vilka? Jag funderar på Hööks Shortchaps Seattle Horsehead och Jodhpur Casual Steeds eller Horze...
Svar
0
· Visningar
592
Senast: ufot
·
Utrustning Hade CWD ute häromdagen och en av sadlarna jag provade var 2Gs, jag föll verkligen för denna sadeln. Någon här som har en? Är ni nöjda...
Svar
0
· Visningar
721
Utrustning Senast jag tävlade var typ på ponny. Det var iaf på den tiden man hade mamma med sig som fick peta i den där stela kragen och knäppa den...
Svar
6
· Visningar
759
Senast: Miljon
·
Utrustning Enda facit är ju att prova sig fram, men jag vet inte riktigt vad jag ska prova. Min ponny av äldre variant ska få ett nytt bett då han...
Svar
7
· Visningar
1 200
Senast: Pancakes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka