Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Vad har ni tröjor närmast kroppen när ni rider? Jag har alltid har Bomulls T-shirt men dessa blir ju lite svettiga och sedan kalla...
Svar
12
· Visningar
1 206
Senast: Kjerulfia
·
Utrustning Jag har precis köpt en ny brun sadel och undrar om någon har något tips vad man kan smörja med för att undvika att den mörknar så...
2
Svar
26
· Visningar
4 301
Senast: super
·
Utrustning Tänkte att Erreplus kunde få en egen tråd. Det är några stycken som har skaffat en Erreplus sadel här på Buke har jag förstått det som...
Svar
16
· Visningar
17 503
Senast: poetin
·
Utrustning Hej! Hur tycker ni denna sadeln ligger på ponnyns rygg rent generellt? (Vet att det är svårt att avgöra på en bild men ändå) Är 15”...
2
Svar
20
· Visningar
1 747
Senast: Docca
·
Utrustning Jag letar efter en sadel till min unghäst, det är ett fullblod f. mars 2015 (exgaloppör utan karriär) som inte hunnit bygga några...
Svar
6
· Visningar
1 840
Senast: Debsie
·
Utrustning Två "hur gör man"-frågor. För det första, fårskinn, hur tvättar man det för att behålla fluffet bäst? Har lite paddar, gjordtunnlar osv...
Svar
12
· Visningar
2 026
Senast: mackan
·
Utrustning Är starrider identiska med starlight eller har det skett några förändringar på dem sen de bytte namn till starlight?
Svar
4
· Visningar
823
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Jag har nyss blivit medryttare efter fem års riduppehåll, och de enda ridbyxorna som jag fortfarande kommer i är väldigt slitna. Och nu...
2
Svar
38
· Visningar
3 735
Senast: svea
·
Utrustning Hej. Rider en häst som inte är min. Men jag tycker att sadeln hamnar för långt fram på hästen. Ska kolla med ägaren och se om hon kan...
Svar
2
· Visningar
942
Senast: Tassa
·
Utrustning Jag funderar på att köpa ett hackamore från PS of sweden, då de kostar så pass mycket vill jag gärna höra för och nackdelar om tränsen...
2
Svar
26
· Visningar
4 955
Senast: Zoya
·
Utrustning Ni som har flugridtäcke, tycker ni att hästarna blir mycket varmare med det än utan när ni rider? Funderar på att skaffa ett till min...
Svar
10
· Visningar
1 325
Senast: Marty
·
A
Utrustning Hej alla glada bukare! Jag läser andra året på st eriks gymnasium i Stockholm. Läser hantverkslinjen inr. Mode-skrädderi-design, och ska...
Svar
1
· Visningar
1 238
Senast: Solvei_hej
·
Utrustning Hej! Har en häst med väldigt känslig mun och funderar över dessa två betten. Någon som har erfarenhet av dem? Känns som en väldigt lagom...
Svar
10
· Visningar
2 579
Utrustning Letar nu efter små ridhandskar som passar en treåring. Magic Gloves är alldeles för stora i barnstorlek. Tips?
Svar
4
· Visningar
688
Senast: Andromedae
·
Utrustning Är det någon som provat Back on Track Royal Quick Wraps och kan dela lite info om dem? :) Har funderingar på att skaffa dem till min...
Svar
18
· Visningar
3 859
Senast: nullo-modo
·
Utrustning Jag har precis köpt en ny ponny som är helklippt från topp till tå. Har märkt att såväl benskydd som reflexer glider väldigt lätt på de...
Svar
9
· Visningar
1 171
Senast: Marvin
·
Utrustning Hej! Jag undrar hur en repgrimma funkar att rida i. Vart ska man sätta tyglarna, jag har sett vissa repgrimmor som har ringar på sidorna...
Svar
4
· Visningar
1 552
Senast: Blimblom
·
Utrustning Dum fråga, men jag har dålig koll på bettlöst och vill inte att det blir fel. Har köpt ett hackamore begagnat som saknar käkrem på...
Svar
4
· Visningar
1 115
Utrustning Är det någon här på Bukefalos som har erfarenhet av eldrivna skottkärror? Vilken modell? Funkar de bra? Är de värda sitt pris? När...
Svar
3
· Visningar
1 715
Senast: Waco
·
Utrustning Jag behöver kort och gott tips på skimmelschampo som verkligen fungerar!! Sånt som biter på ingrodda manar o svansar mm.
Svar
16
· Visningar
1 418
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka