Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hej! Tips på sadel till rak rygg, en del manke, wide (gärna med koppjärn), smal midja. Jag gillar Lippo, har provsuttit några olika...
Svar
9
· Visningar
2 506
Senast: Speedway
·
Utrustning Hej! En av medryttarhästarna jag rider går på ett bett han verkligen trivs på (det har varit svårt att hitta något bra till denna), men...
Svar
4
· Visningar
951
Senast: Bylwis
·
Utrustning Hur gör man rent sin ryktväska på enklaste sätt? Har funderat på att tvätta väskan i tvättmaskin men det sitter fast en stor metallring...
Svar
11
· Visningar
2 043
Senast: Bison
·
Utrustning Jag har absolut ingen koll på hoppsadlar så jag hoppas på att ni kan hjälpa mig med vilka sadlar jag ska titta på åt den här ryggen
Svar
12
· Visningar
1 099
Utrustning Undrar om det är någon som vet om man kan köpa lösa bettclips till Micklem-tränsen?
Svar
3
· Visningar
1 006
Utrustning Hur vet jag vilken kulkoppling jag kan köpa till mitt släp? Släpet har en totalvikt på 1600 kg och är ett gammalt Boj. Vill gärna ha...
Svar
9
· Visningar
2 004
Senast: ptr
·
Utrustning Treåringen ömmar när jag rider på grusvägar, och med tanken att slippa slå på honom skor redan nu för de korta turer vi gör så travade...
Svar
9
· Visningar
1 676
Senast: Lingon
·
Utrustning Nu i sjukdomstider, kan man göra rent ryttarens utrustning med ytdesinfektion? Är det någon skillnad på ytdesinfektion och Virkon s?
Svar
1
· Visningar
1 350
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Som rubriken säger, var brukar ni köpa ridskor/ridstövlar? Hööks och Granngården vet jag, men andra ställen? Jag behöver prova, så att...
Svar
6
· Visningar
945
Senast: Buck
·
F
Utrustning Hej hej på er!!! Undrar om det är någon som har någon erfarenhet av KenTaur "Elektra" sadlarna. Funderar på att köpa en och undrar...
Svar
3
· Visningar
10 409
Senast: isapersson
·
Utrustning Hej, fick nyligen en gopro hero 7 white och har funderat på ifall jag ska lämna tbx den å lägga 2 tusen kr extra för att få den svarta...
Svar
2
· Visningar
1 014
Senast: Snubbelfot
·
Utrustning Hejsan! Jag har en D-ponny som sadeln glider fram på när jag rider. Sadeln ligger bra men hon är väldigt och då menar jag VÄLDIGT stor...
Svar
10
· Visningar
1 538
Senast: ameo
·
Utrustning Jag söker tips på varma ridskor eller stövlar och vantar till dottern på 10 år. Hon är frusen av sig och att sitta och frysa när man...
2
Svar
21
· Visningar
2 271
Senast: ylvalill
·
Utrustning Hej på er! Jag är verkligen i behov av att köpa en ny ridhjälm, min är avramlad med flera gånger, den är även väldigt gammal samt sitter...
Svar
8
· Visningar
1 859
Senast: mowglieee
·
P
Utrustning Ponnyns rygg. Behöver en hoppsadel 16,5" Lyckas på något sätt endast få med en bild per inlägg :confused:
Svar
11
· Visningar
834
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag har funderat på att köpa ett par nya stigbyglar till min sadel. Har tidigare haft ett par lättviktsstigbyglar men dem har...
Svar
1
· Visningar
502
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej var och provade säkerhetsvästar med 6-åringen ikväll och vi hittade ingen som passade riktigt bra. Har tidigare haft Aerowear Reiver...
Svar
2
· Visningar
977
Senast: Maartinaaw
·
Utrustning Jag har en äldre kvalitetssadel hemma på prov (från ett företag). Vad är era tankar/kommentarer om detta?
2 3
Svar
40
· Visningar
5 609
Senast: mackan
·
Utrustning Jag har aldrig köpt från butik utan direkt ifrån markägare som tagit ner från skogen. Nu funderar jag på att köpa en bunt ifrån...
Svar
16
· Visningar
1 482
Senast: mackan
·
Utrustning Har en sadel som både jag och hästen gillar förutom att den är hård i sitsen och svår för mig att rida längre stund i pga detta. Har...
Svar
8
· Visningar
1 869
Senast: Maartinaaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V