Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Är på jakt efter ett nytt kandar och undrar lite över läderkvaliteten/passform på olika märken. Vilket kandar är din favorit som du...
Svar
6
· Visningar
1 100
Utrustning Har en hästtransport utan sadelkammare och vill kunna lastsäkra grep och sopkvast ordentligt. De flesta vanliga hängare är ju som man...
Svar
8
· Visningar
1 962
Senast: Snubbelfot
·
Utrustning Vilket bett är mildast av kk Conrad ultra och dynamic rs? Båda tredelade! Märker man någon skillnad på dessa? Någon som provat båda...
Svar
6
· Visningar
1 586
Senast: Kenzo2019
·
Utrustning Häst som inte riktigt uppskattar när sadelgjorden spänns. Jag spänner ett hål i taget och väntar en stund emellan, men hon är inte alls...
Svar
14
· Visningar
4 469
Senast: Ace
·
Utrustning Hej! Vill ha tips på bra lädervård till sadel😊
Svar
1
· Visningar
588
Senast: Snubbelfot
·
Utrustning Hur högt upp ska en dressyrgjord gå? Vid köp av min hoppsadel sa inprovaren att gjorden fick inte bli för lång för då stör den...
Svar
7
· Visningar
1 349
Utrustning Jag ska hämta min häst om lite mer än 2 veckor. :DVad behöver jag? Det är min första häst så jag har nästan ingen utrustning. Jag har...
Svar
6
· Visningar
810
Senast: kryddelydd
·
Utrustning Tips på ny dressyrgjord (65cm) skulle behöva en ny lädergjord, gärna lite vadderad men den får inte vara för bred bakom armbåden (för...
Svar
6
· Visningar
874
Senast: Ace
·
Utrustning När man kikar på annonser om sadlar så förekommer bilder liknande den här ibland. Kan någon förklara för mig vad man vill med det här...
Svar
10
· Visningar
1 446
Utrustning Finns det någon form på sadelgjord som förhindrar sadeln att glida bakåt, eller är det bara brösta som gäller i det fallet? Hästen är...
Svar
15
· Visningar
6 677
Senast: Dressyren
·
Utrustning När t.om. tränsomanen blir så trött att hon kroknar, vet man att det är illa... :meh: Inte mindre än 3 st träns har gått sönder på...
2
Svar
38
· Visningar
3 238
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Eftersom jag bantat mig ur min väst så här den för stor när jag inte har mycket kläder under. Den lär ju inte skydda lika bra och...
Svar
6
· Visningar
1 174
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Skulle behöva tips på en bra fölövervakningskamera. Finns inget WIFI eller internetuppkoppling i stallet, så jag behöver en med en mobil...
Svar
7
· Visningar
985
Senast: Kristall10
·
Utrustning Några tips om att hålla 4 broddhåll brukbara? Jag har en fälttävlanshäst som bor i stor lösdrift med bra sandbotten. Hästen är väldigt...
Svar
9
· Visningar
1 249
Senast: LenaH
·
Utrustning Hej! Har läst många trådar om folk som frågar vilken utrustning mm som behövs och är bra att ha. Så jag gjorde en lista med saker som...
2
Svar
22
· Visningar
4 910
Senast: nullo-modo
·
Utrustning Fastnade förra sommaren för ridleggings när det var så varmt men hade önskat bootcut/skoridbyxor då jag sällan använder...
Svar
6
· Visningar
868
Senast: Snurre
·
Utrustning En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd. Otroligt många hästar är tyvärr inte ledbara...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 855
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag behöver hitta en sadel. Och jag behöver svar i en egen tråd för det, eftersom jag bara tappar bort svar jag hittat i andra trådar...
Svar
4
· Visningar
1 308
Senast: malumbub
·
Utrustning Jag har börjat kika lite på en "riktig" sadel till shetlandsponnyn. Vad finns det för vettiga sadlar i 14 tum passande platt, rak...
Svar
10
· Visningar
3 775
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Hej! Vi har precis köpt en ponny till dottern, men då den kommer från ett försäljningsstall så får vi ingen utrustning med. Och nu ska...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 218
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar