Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning kan vi inte försöka samla det vi vet om olika märken och deras bomvidder? ett märkes 32 är ju sällan lik ett annat märkes 32 och jag...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
110 356
Senast: Malin51
·
Utrustning Satt och slö-surfade runt lite i funderingar om sadel till en av mina islänningar och stötte på den här Tekna dressyrsadeln, någon som...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
200 491
Utrustning Har precis köpt ett par o lite små i vaden är det nått som töjs med tiden eller är det värt att töja ut dem? Passar annars mig perfekt...
Svar
0
· Visningar
506
Senast: Nina.L.
·
Utrustning Hejsan, Vi letar efter en sadel som ser ut som Teknas S dressyr men har mer plats på höjdenför manken. Någon som vet vad jag skall leta?
Svar
0
· Visningar
463
Utrustning Jag har använt Fiebings Neatsfoot oil i ett antal år, det är suveränt att mjukgöra läder med. Nu börjar mitt lager ta slut (köpte på mig...
Svar
3
· Visningar
1 378
Senast: ameo
·
P
Utrustning Är det någon här som gör det eller har gjort? Vi lindade ofta travhästarna under gamasherna men de har ju ett annat rörelsemönster än...
2
Svar
20
· Visningar
1 758
Senast: lady_vip
·
Utrustning När jag inför köpet ringde och frågade på olika ställen (Polis?Trafikverket?)sa någon att det gick att typa upp, men inte kommer jag...
Svar
3
· Visningar
859
Senast: Fredag
·
Utrustning Hur är det med yogabollar, går dom lätt sönder och smäller till då typ en ballong? Kan det funka till häst? Mest att puffa framför sig...
Svar
6
· Visningar
795
Senast: Snubbelfot
·
Utrustning Idag köpte jag sealtex för att testa att linda ett bett. Vet inte om det kan bli för gammalt eller om det är något annat fel. Det kändes...
Svar
3
· Visningar
928
Senast: Safira
·
Utrustning Finns det insektsridtäcken som har skydd vid juvret också? Har börjat rida en häst som under insektssäsongen inte går att rida annat än...
Svar
6
· Visningar
856
Senast: zarmino
·
Utrustning Jag hittar inga direkta omdömen mer än samma beskrivningstext hos alla återförsäljare. Har någon input om dem? Tycker den ser snygg ut...
Svar
3
· Visningar
521
Senast: Buck
·
Utrustning Har ni något fiffigt tips? Och vad är bäst att använda? Har ett vitt Starsläp.
Svar
8
· Visningar
5 751
·
Utrustning Jag söker lite råd om sadeltyper. Jag köpte för ett par månader sen en häst (min första egna) av ridskolan där jag ridit i ett antal...
Svar
7
· Visningar
1 617
Senast: mackan
·
Utrustning Hej! Ska köpa hoppsadel till häst med normallångt sadelläge, ganska låg manke, rund (ej takformad) och rak rygg. Mycket anläggning fram...
Svar
1
· Visningar
769
·
Utrustning Problem: ponnyn behöver nya framskydd. Helst strykkappor, men andra modeller kan funka så länge de inte blir så varma (dvs inga...
Svar
0
· Visningar
391
Utrustning Hej, vi håller på att prova sadlar igen och funderar på Prestige dressyrsadel D1. Hästen har storlek w-xw, Prestige 35-36. Har hittat en...
Svar
3
· Visningar
699
Senast: Harbor
·
P
Utrustning Vår nya pålle har 33 i Prestige, vad motsvarar det hos Tekna i de fall där bomvidden nämns som N,M,MW, W osv.?
Svar
0
· Visningar
407
Senast: prallan
·
Utrustning Letar ny säkerhetsväst till dottern snart 11 år. Idag har hon en från ullared som inte känns rejäl. Nu letar vi efter en säker och...
Svar
11
· Visningar
2 397
Utrustning Ni som har eller har haft c-ponnyer av medelgrov modell, vilken storlek har ni på förbygel? Ponny eller cob? Behöver skaffa förbygel...
Svar
5
· Visningar
1 751
Senast: Zoya
·
Utrustning Hej Baklämmen på mitt släp gled lite snyggt av sin ordinarie plats när jag lastade av hästen på tävling häromdagen. Vad jag kan se...
Svar
11
· Visningar
2 550
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka