Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

D
Träning Hej alla! Ibland tycker jag det känns lite motigt att rida, känner mig lite omotiverad vissa delar av året. Jag tävlar inte, så jag har...
Svar
16
· Visningar
3 527
Senast: soffie
·
Träning Jag har haft en NH-tränare hemma för två år sedan då pållan var helt omöjlig att hantera. Han var väldigt duktig och utan honom hade vi...
Svar
4
· Visningar
1 853
Senast: mian1
·
L
Träning Jag vet inte om det finns någon liknande tråd, men jag kunde inte hitta någon. Om så är fallet, blir jag gärna förvisad till denna...
Svar
9
· Visningar
1 590
Senast: Pettsson
·
M
Träning Tänkte fråga runt lite här och höra era åsikter angående att ha brodden iskruvade under hela den "halkiga" delen av året, eller om det...
2
Svar
25
· Visningar
1 889
Senast: malumbub
·
Träning Jag har två 3 års hingstar. Den ena är helt underbar och lätthanterlig osv. Han nafsas ju iof ibland. Den andra är ett riktigt...
Svar
9
· Visningar
967
T
Träning Nu får jag snart magsår av allt grubblande och oroande och jag tror inte att jag kommer klara detta själv. Dock vet jag inte vart jag...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 577
Senast: Daydream
·
O
Träning egentligen en luddig fråga, det går ju inte bara att få en häst att lita på en bara sådär... men har ni några tips på övningar eller hur...
Svar
2
· Visningar
4 286
Senast: Kokopelli
·
J
Träning Jag har ett problem. Ska börja sköta en häst på 4år, problemet är att hon inte står still när man sitter upp. Så fort man får foten i...
Svar
17
· Visningar
1 717
Senast: mystar
·
D
Träning Gör jag fel när jag \"ger upp\"? Hur ska jag hälpa min rädda häst? Den långa och mysiga ridturen jag hade tänkt att ta blev istället...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: denjo
·
H
Träning när släpper ni ut era unghästar på bete nu i vår? :banana:
Svar
10
· Visningar
957
Senast: hästmyran
·
Träning Jag blir lite förbryllad över min häst beteénde när det gäller andra grabbar. När M kom till mig var han hingst och galen, då fanns...
Svar
15
· Visningar
1 413
Senast: Kratus
·
Träning Vi har problem med vår åring.Han har efter en skada ordinerats boxvila i tre veckor ,men nu när han äntligen får gå ut igen vill han...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: skjona
·
S
Träning Jag har en tid gått i hästköpartankar. Först var jag helt inställd på att ta en häst på foder för senara köp, men har med månaderna...
Svar
17
· Visningar
1 515
Senast: Jarrah
·
P
Träning Jag har inte transporterat mitt varmblod på drygt 4 år och då var det bara en sträcka på 10 minuter. Innan dess har han inte...
Svar
8
· Visningar
877
Senast: Lalle
·
Träning Är det någon som brukar ha det? Ska åka ca 5 km och det är så jobbigt att sadla en häst som inte kan stå still. Funderar på tränset...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 135
Senast: sova
·
R
Träning Hon \"trampar ner mig\" när hon blir rädd hur gör ja för att mitt sto inte ska "trampa ner mig" :mad: när hon blir lite nervös...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: Snorpan
·
Träning till tex irland? är det möjligt? dyrt besvärligt? hur har ni gjort, ni som flyttar runt... :confused:
Svar
1
· Visningar
677
Senast: angelaL
·
F
Träning Hej, vad innebär ett 3-årstest, vad skall hästen kunna och visa upp??
Svar
5
· Visningar
884
Senast: selmaH
·
A
Träning Mitt 10-åriga tori-sto har lagt till med en ful ovana. När man lägger sadel eller täcke på hennes rygg så visar hon sura miner och biter...
Svar
3
· Visningar
832
Träning Någon mer än jag som har en häst som sover middag? PÅ stället där han stog innan så gjorde han det hela vintern och våren... :D De...
Svar
17
· Visningar
1 387

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka