Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Hur ska man få in och ut hästen ur en transport?? :confused: :confused:
Svar
6
· Visningar
911
Träning Jag har ett tag nu fått rida dressyrarbete, så gott det går, på grusvägarna eftersom banan är isig. Men igår satte jag mig och red ett...
Svar
9
· Visningar
1 297
Senast: alice
·
M
Träning Vad för olika knep har ni för att få en travare att galoppera. Hästen jag tänker på är mkt travsäker och har fattat galopp en gång...
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: daysi
·
L
Träning nu vet jag inte vad jag ska göra längre. min häst är som ett MONSTER när man borstar honom före ridning och när man kommer med sadeln är...
Svar
19
· Visningar
1 285
Senast: kopur
·
L
Träning Har 3 ponnyer. 2 valacker och ett sto. Valackerna är jättesnälla och lätthanterliga, men stoet blir bara krångligare och krångligare...
Svar
9
· Visningar
1 220
Senast: Zommergluckchen
·
A
Träning Nu behöver jag tips! Jag kan en hel del om NH (Har tagit "lektioner" under drygt ett års tid, även om det var några år sedan, och...
Svar
14
· Visningar
2 308
Senast: Elisabethh
·
M
Träning Problem med pigg häst vid \"hög\" luft!! Hur klarar ni andra av era häst när det blir soligt, kallt och hög luft?? Tänkte på er mer i...
2
Svar
34
· Visningar
2 330
Senast: madekl
·
Träning Pållen är förövrigt väldigt uppmärksam på mina signaler och lyssnar bra på vad jag försöker säga. Men, när jag är ute och går tar han...
Svar
10
· Visningar
880
Senast: sante
·
P
Träning Jag är lycklig! Hästen kommer på måndag! Men då vill jag ju att allt bli rätt! Så då tänkte jag höra med er vad ni tycker man ska göra...
Svar
11
· Visningar
1 116
Senast: sante
·
T
Träning Svårt med \"stadig hand\" Hej! Är det någon som har bra tips på hur man kan bli stadigare/mjukare/följsammare på handen? Jag som...
Svar
10
· Visningar
3 702
Senast: tjenixen
·
D
Träning Hej alla! Ibland tycker jag det känns lite motigt att rida, känner mig lite omotiverad vissa delar av året. Jag tävlar inte, så jag har...
Svar
16
· Visningar
3 523
Senast: soffie
·
Träning Jag har haft en NH-tränare hemma för två år sedan då pållan var helt omöjlig att hantera. Han var väldigt duktig och utan honom hade vi...
Svar
4
· Visningar
1 851
Senast: mian1
·
L
Träning Jag vet inte om det finns någon liknande tråd, men jag kunde inte hitta någon. Om så är fallet, blir jag gärna förvisad till denna...
Svar
9
· Visningar
1 588
Senast: Pettsson
·
M
Träning Tänkte fråga runt lite här och höra era åsikter angående att ha brodden iskruvade under hela den "halkiga" delen av året, eller om det...
2
Svar
25
· Visningar
1 886
Senast: malumbub
·
Träning Jag har två 3 års hingstar. Den ena är helt underbar och lätthanterlig osv. Han nafsas ju iof ibland. Den andra är ett riktigt...
Svar
9
· Visningar
965
T
Träning Nu får jag snart magsår av allt grubblande och oroande och jag tror inte att jag kommer klara detta själv. Dock vet jag inte vart jag...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 568
Senast: Daydream
·
O
Träning egentligen en luddig fråga, det går ju inte bara att få en häst att lita på en bara sådär... men har ni några tips på övningar eller hur...
Svar
2
· Visningar
4 281
Senast: Kokopelli
·
J
Träning Jag har ett problem. Ska börja sköta en häst på 4år, problemet är att hon inte står still när man sitter upp. Så fort man får foten i...
Svar
17
· Visningar
1 708
Senast: mystar
·
D
Träning Gör jag fel när jag \"ger upp\"? Hur ska jag hälpa min rädda häst? Den långa och mysiga ridturen jag hade tänkt att ta blev istället...
Svar
5
· Visningar
1 118
Senast: denjo
·
H
Träning när släpper ni ut era unghästar på bete nu i vår? :banana:
Svar
10
· Visningar
956
Senast: hästmyran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp