Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Vad ska jag göra med min passhäst? Han är en 5-årig valack som jag haft hand om i över fyra månader nu. Vad jag än gör så sparkar han...
Svar
5
· Visningar
1 130
Senast: Stopek
·
Träning Vi har ett sto i stallet som jag hjälper till med då och då. ( Vi har varandras hästar en dag i veckan) Jag har denna hästen nu över...
Svar
10
· Visningar
1 088
Senast: älgen
·
I
Träning Jag är fårvånad över hur folk resonerar angående; att hästen har grimma i hagen. Alla är så mycket om att hästen kan fastna, den kan...
21 22 23
Svar
446
· Visningar
28 101
Senast: jea78
·
Träning Hur brukar ni hästmänniskor göra med utsläpp när det är mindre snöstorm ute...och det blåser så det viner i knutarna?! Själv brukar jag...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 825
Senast: Emergency
·
Träning Bara måste berätta.....Har nu haft henne i tvådagar och hon är super. Jätte lätt att få tag i boxen. Snäll att greja med och stog och...
Svar
2
· Visningar
886
Senast: caradan
·
Träning Har funderat lite på det här med problemhästar som är så svåra att ägarna inte kan hantera eller rida dom. Ägarna lämmnar...
2
Svar
21
· Visningar
2 884
Senast: MalinLundqvist93
·
P
Träning Hej Jag undrar hur man säkrast transporterar en shettis? Ska den stå bunden eller lös? Sist jag körde min shettis så försökte han att...
Svar
6
· Visningar
801
Senast: Tant Acka
·
B
Träning Jag har en femåring som jag haft sen den 13 december 2007, han har alltid varit lite bakskygg och spänd, nervig av sig (det är ganska...
Svar
13
· Visningar
1 083
Senast: Morcraban
·
J
Träning Hej! Någon som har något bra tips om hur man bygger upp ryggmuskler på hästen? Jag vet att det är bra att klättra i backar men om man...
Svar
17
· Visningar
2 105
Senast: Nina G
·
Träning Vad tror ni? Ser en häst sämre när man rider om hästen har en låång grov pannlugg? På sommaren har den ju en antiflugfunktion men hur...
Svar
8
· Visningar
1 831
Senast: Zahlo
·
F
Träning Jag har varken läst Klaus Hempflings "Dansa med hästar" eller "Hästens själ". Borde jag börja med "Dansa..." till min nya häst? Eller...
Svar
12
· Visningar
1 173
E
  • Låst
Träning Reglerna är enkla. jag önskar en bild, den som lägger in en bild på det jag önskar får önska vidare. :) ha så roligt! Jag önskar en...
Svar
1
· Visningar
707
Senast: IngelaH
·
Träning min häst har blivit skrämd av dårar som bestämde sig för att igåreftermiddag avlossa några fyrverkerier o smällare nära hästarnas hage...
Svar
2
· Visningar
766
Träning Så var det äntligen dags, eller i alla fall snart dags att häta hem min unghäst. En liten morganhingst född i juni - 07. Jag ska köra...
2
Svar
36
· Visningar
2 486
Senast: holmaracing
·
T
Träning Hejsan. Vi har en alldeles gudomligt söt minishettis som sällskap till vår tävlingshäst. Han fungerar till viss del som barnponny också...
Svar
7
· Visningar
971
Senast: BaahWretched
·
K
Träning Får som sagt hem en dam med mycket påskut i traven, har ridit henne 4 gånger totalt så jag känner henne inte eller så och vet inte alls...
Svar
11
· Visningar
1 579
Senast: Krulidut
·
Träning Kan man longera en häst på ett någorlunda vettigt sätt med endast träns och longerlina? eller krävs det inspänningar och...
2
Svar
25
· Visningar
2 539
Senast: axel
·
M
Träning Vet inte om den ligger rätt nu men behöver lite råd Har precis bytt sadel på min ponny och den är utprovad, ligger jättebra :) Men...
Svar
3
· Visningar
666
Senast: Ponnytant
·
Träning hej,jo det är såhär att jag är tyvärr förstor för min c-ponny.Är ca 165 cm lång och 14 år och smal. Och jag har ju alltid tänkt en...
Svar
18
· Visningar
1 168
Senast: Annie__
·
Träning Jag har min häst lös i stallgången ibland och det funkar bra. Om ni har era hästar lösa och de bara tar ett steg tillbaka, korrigerar...
Svar
15
· Visningar
1 148
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama