Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Hej, Undrar om man kan få några tips på hur man får en häst som är väldigt framåt att gå lite långsammare. Rider på ridskola och...
Svar
11
· Visningar
1 079
Senast: bubbel
·
Träning En häst på ridskolan som jag älskar att rida (och nästan alltid även rider) är så elak i stallet. När man ska ta henne i boxen är det...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 889
Senast: Allimac76
·
G
Träning Hej! När jag rider så vill min häst titta bakåt hela tiden och han är alltid väldigt snubblig i början av ridturen. Sen går det bättre...
Svar
2
· Visningar
1 119
Senast: lakrits
·
Träning Såg nyss något som inspirerade mig att skapa denna tråden, en hyllning till alla som kan tänka utanför ramarna. Det är nämligen så...
Svar
6
· Visningar
1 114
Senast: Chili
·
J
Träning I dag va min dotter med sin kompis till en ridskola för kompisen skulle rida, kompisens lektions häst hadde blåst upp sig när hon...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 249
Senast: Surprice
·
Träning Speciellt travhästar som omskolas till ridhästar har förmågan och vanan att öka farten i det högre tempot. Att välja område som äng...
2
Svar
28
· Visningar
2 281
Senast: Tibra
·
Ridning Jag bara måste dela med mig av min lycka. Pga av graviditetsbesvär har jag inte ridit alls, sedan alldeles i början av graviditeten. Nu...
Svar
19
· Visningar
2 071
Senast: Totola
·
K
Träning Kan man rida på vanliga ridlektioner även fast man har en hingst? Elr måste man rida i speciella grupper liksom? Elr beror det helt på...
Svar
5
· Visningar
782
Senast: Orzon
·
B
Träning jag var och provred en häst för några dagar sen, hon var trevlig, men väldigt framåt, och bråkade lite, såsom hoppa och fjantade sig...
Svar
2
· Visningar
1 036
Senast: Besokare
·
P
Träning Hej. vad är det för en skillnad på höger och vänster galoppsjänklingar? jag vet att man ska göra olika i vilket var man är i men vad är...
Svar
7
· Visningar
885
Senast: Korven
·
E
  • Låst
Träning Startar en ny sån då den andra blivit så lång med mängder av bilder. Så in med nya frächa bilder och filmer på er och ea hästar! :bump:
22 23 24
Svar
477
· Visningar
43 333
Senast: IngelaH
·
C
  • Låst
Träning Min c ponny attackerar mej i hagen. När jag ska hämta den vågar jag inte gå in i hagen och hämta den för om man kommer ca. 5 meter närma...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
13 023
·
M
  • Låst
Träning Hej, jag letar sadel åt en fjording med bred men kort rygg. Har provat en sadel som skulle vara hans bomvidd men den var alldeles för...
Svar
3
· Visningar
793
·
H
Träning min fullblodsdam är en odåga att leda!! hon är 10 år i år så det är inga unghästfasoner... det är inte det att hon drar utan hon...
Svar
19
· Visningar
1 680
Senast: horseloverno1
·
A
  • Låst
Träning Jag vill se bilder på New Forest ponnies.
Svar
1
· Visningar
718
·
Träning Nu gäller inte detta min häst. UTAN en häst jag rider ibland som står på ridskolan, dem vågade ett tag inte ha med henne på lektionerna...
Svar
9
· Visningar
888
Träning Är det ngn som vet varför skimmlar ofta blir utstötta ifrån flocken, min skimmelskäck får på nåder stå ca tre meter ifrån de två andra...
2
Svar
33
· Visningar
3 820
Senast: MorvanMorr
·
Träning Hej! Jag har möjligheten att få ett vbl valack på 10år. Han är super snäll att rida i skogen, han är orädd & går fram över allt...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 653
M
Träning Min häst går ganska bra i paddock och ridhus, bocksprångar lite i galoppen men ger sig efter en stund. Förra sommaren fick hon rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 198
Senast: Midnight_Rose
·
Ridning Någon som gjort det? Skriv gärna om den är ledad eller ej och hur ni gjort den.
Svar
5
· Visningar
2 199
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama