Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Bara måste berätta.....Har nu haft henne i tvådagar och hon är super. Jätte lätt att få tag i boxen. Snäll att greja med och stog och...
Svar
2
· Visningar
896
Senast: caradan
·
Träning Har funderat lite på det här med problemhästar som är så svåra att ägarna inte kan hantera eller rida dom. Ägarna lämmnar... 2
Svar
21
· Visningar
2 907
Senast: MalinLundqvist93
·
P
Träning Hej Jag undrar hur man säkrast transporterar en shettis? Ska den stå bunden eller lös? Sist jag körde min shettis så försökte han att...
Svar
6
· Visningar
801
Senast: Tant Acka
·
B
Träning Jag har en femåring som jag haft sen den 13 december 2007, han har alltid varit lite bakskygg och spänd, nervig av sig (det är ganska...
Svar
13
· Visningar
1 084
Senast: Morcraban
·
J
Träning Hej! Någon som har något bra tips om hur man bygger upp ryggmuskler på hästen? Jag vet att det är bra att klättra i backar men om man...
Svar
17
· Visningar
2 105
Senast: Nina G
·
Träning Vad tror ni? Ser en häst sämre när man rider om hästen har en låång grov pannlugg? På sommaren har den ju en antiflugfunktion men hur...
Svar
8
· Visningar
1 835
Senast: Zahlo
·
F
Träning Jag har varken läst Klaus Hempflings "Dansa med hästar" eller "Hästens själ". Borde jag börja med "Dansa..." till min nya häst? Eller...
Svar
12
· Visningar
1 173
E
  • Låst
Träning Reglerna är enkla. jag önskar en bild, den som lägger in en bild på det jag önskar får önska vidare. :) ha så roligt! Jag önskar en...
Svar
1
· Visningar
707
Senast: IngelaH
·
Träning min häst har blivit skrämd av dårar som bestämde sig för att igåreftermiddag avlossa några fyrverkerier o smällare nära hästarnas hage...
Svar
2
· Visningar
776
Träning Så var det äntligen dags, eller i alla fall snart dags att häta hem min unghäst. En liten morganhingst född i juni - 07. Jag ska köra... 2
Svar
36
· Visningar
2 503
Senast: holmaracing
·
T
Träning Hejsan. Vi har en alldeles gudomligt söt minishettis som sällskap till vår tävlingshäst. Han fungerar till viss del som barnponny också...
Svar
7
· Visningar
973
Senast: BaahWretched
·
K
Träning Får som sagt hem en dam med mycket påskut i traven, har ridit henne 4 gånger totalt så jag känner henne inte eller så och vet inte alls...
Svar
11
· Visningar
1 597
Senast: Krulidut
·
Träning Kan man longera en häst på ett någorlunda vettigt sätt med endast träns och longerlina? eller krävs det inspänningar och... 2
Svar
25
· Visningar
2 540
Senast: axel
·
M
Träning Vet inte om den ligger rätt nu men behöver lite råd Har precis bytt sadel på min ponny och den är utprovad, ligger jättebra :) Men...
Svar
3
· Visningar
670
Senast: Ponnytant
·
Träning hej,jo det är såhär att jag är tyvärr förstor för min c-ponny.Är ca 165 cm lång och 14 år och smal. Och jag har ju alltid tänkt en...
Svar
18
· Visningar
1 169
Senast: Annie__
·
Träning Jag har min häst lös i stallgången ibland och det funkar bra. Om ni har era hästar lösa och de bara tar ett steg tillbaka, korrigerar...
Svar
15
· Visningar
1 156
Senast: Mitrolle
·
Träning Hejsan! Tänkte kolla om det är någon som har varit med om samma problem som jag har eller kan ge mig någon form av hjälp! Köpte en...
Svar
11
· Visningar
2 044
Senast: Migo
·
S
Träning Jag såg ett jätte fint fullblods sto som jag blev sugen på, det ända är att hon endast är 162 cm! Och tyvärr tycker jag att det är för...
Svar
10
· Visningar
1 023
Senast: Sajo
·
S
Träning hej, jag rider en ponny som går på ridskola några dagar i veckan och resten rider jag honom. Har inte ridit honom så länge och har...
Svar
5
· Visningar
1 298
Senast: shegall
·
M
Träning sista tiden har min häst börjat att slå väldigt mycket med huvudet när vi rider, det spelar ingen roll om han har korta eller långa...
Svar
13
· Visningar
1 364
Senast: MissCrazy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka