Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska du köra upp en av dina andra hästar din några veckor innan du tar hem fölet då? Nu menar jag sällskapshästen. Men om du lasttränar hästar så borde du ju vara ganska insatt i sådant här.Hejsan!
Ja du Åke i min lilla värld där jag är orolig för hästen jag drömt om i tjugo år ska fraktas i 1,5-2 timmar så är 15 mil långt. Men jag förstår o vet att det kanke inte är det för andra Om min ny häst ska ha sällskap så ska han självklart få lära känna sällskapet innan. Jag har hört att även de mest trygga hästar kan bli rädda av att åka md föl.Så jag tror det blir som många säger här. Lös häst i transporten med låst transportdörr för att den inte ska gå upp under färd.
/ Christina
PS Du får gärna PM:a mig namnet på den där killen som kör om du vill. Kan ju vara bra att ha om jag får kalla fötter. DS
Har försökt få klarhet i vad som gäller, men får inget riktigt svar.
När är hästen föl och när slutar den vara det?
När får jag börja binda upp min häst?
/M
Ska du köra upp en av dina andra hästar din några veckor innan du tar hem fölet då? Nu menar jag sällskapshästen. Men om du lasttränar hästar så borde du ju vara ganska insatt i sådant här.
Vart återfinns den lagtexten?
Japp om det är det som krävs eller så kan man kanske låna en av de hästar som han är van att gå med. Men just nu lutar jag åt lastbilen du tipsade om.
/ C
Undra om det inte var hos DJS som jag såg det för länge sedan.
När den har passerat 12 månader.