Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som jag skrev lite längre upp 80 till bil och 30 till släp
Haha nu behöver jah hjälp igen tror att jag kanske skulle ha startat en tråd om vilken bil man skall statsa på istället. Försöker få hjälp av min kära far men han ser helst att man skall kolla på antal mil då planen är att ha kvar bilen rätt länge. Men då stiger också priset, enligt honom skulle jag klara mig på en lite mindre bil typ ford/volvo men jag vet att de kanske inte är super bilar att dra men dessa ligger i rätt bra pris på få mil. Tittar jag på typ honda och subaru går genast priset upp och de kostar nästa lika mycket som en fåmilar av ovannämda bilar så en som har gått runt 14 15 får jag ju ge uppåt 90 för.
Men så vad tycker ni hur länge rullar en som gått de högre antalen mil? är det mycket småfel som kommer då de som sagt har rullat en del på vägarna?
Tanken är att vi skall ut och åka ca 1 gång i veckan för träning och sen kommer vi förhoppningsvis att komma igång med tävlingar här framöver.
Så åker jag så lite att det kanske är värt att ta en lite sämre dragbil? som då har gått lite mindre och kanske kommer att rulla på lite längre än vad kanske en bil som har gått 14-15?
Nja, V50 är väl ett av de sämre valen man kan göra. Har på nära håll fått se några av de riktigt allvarliga felen (helt fabriksny bil) som Volvo vägrar ta ansvar för, och det har verkligen varit en katastrofalt dyr historia för bilägaren, som i många fall inte ens haft en bil medan V50 stått på verkstanden i veckor för utredning.
Bl a här finns en artikel om V50´s uselhet, men det finns en uppsjö andra att läsa. Intressant är att det är olika problem, varav ett är att motorn skenar
http://www.teknikensvarld.se/2007/09/28/2861/nya-bilar-har-allt-fler-fel--v50-varst/
Så åker jag så lite att det kanske är värt att ta en lite sämre dragbil? som då har gått lite mindre och kanske kommer att rulla på lite längre än vad kanske en bil som har gått 14-15?
Jag kör väl ca 1500-2000 per år det är stallet och jobbet nu blir det dock längre till stallet för mig än förut.Hur
Hur kör du för övrigt? Mycket och långt? Bara till stallet?
Du får ju en V50 med stora motorn inom din budget. Det är en bra dragbil som inte är för stor för annan körning.