Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Lite fakta om mig: Ridit AR i ca 3 år, haft egen häst fram tills för 1 månad sedan då jag var tvungen att ta bort henne. Jag "kan"...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 852
Senast: Totola
·
M
Träning har en unghäst född 06, han har nu kommit in i en växt period så han sover mycket och ligger gärna ner, men stallägaren har tyckt att...
Svar
11
· Visningar
2 157
Senast: missmuppsan
·
Q
Träning Jo, nu är det såhär att jag har ridit en b-ponny i ca 1 år och har stått halva sitt liv innan i en hage. Super fin ponny och han har...
Svar
1
· Visningar
722
Senast: Whiplashr
·
P
Träning vad ska jag göra? jag känner mej helt hjälplös och borttappad :( Har känt länge att jag inte vill ha kvar nettan, men samtidigt att...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 762
Senast: Mamograf
·
S
Träning Ska köpa ponny till dottern och har nu hittat ett par stycken men nu har jag blivit så osäker på vilken jag ska välja... När jag själv...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 125
Senast: Whiplashr
·
Träning Är det lämpligare att rida barbacka på en omusklad häst än att rida den med sadel? Jag har fått för mig att hästen störs mer av...
Svar
18
· Visningar
3 052
Senast: Uddatyp
·
Träning Har varit fodervärd på en superhopphäst sen i höstas. Vartenda gång jag har hoppat och galopperat så ha det känts jobbigt eftersom jag...
Svar
4
· Visningar
807
L
Träning är det någon här på buke som har erfarenhet av centrerad ridning? är lite nyfiken på att åka på kurs men vill höra lite vad andra tycker :)
Svar
1
· Visningar
826
Senast: Bodil Åslund
·
N
Träning Hej! Jag har ridit i ett år och vi har nyss börjat med mer avancerad ridning, grejen är det att jag fattar ingeting av vad läraren säger...
Svar
3
· Visningar
978
Senast: Yrrol69
·
M
Träning Min häst har nog fått fnatt, idag när jag red gick det superbra och hon gick i fin form :) men på volterna gör hon skänkelvikningar med...
Svar
3
· Visningar
720
Senast: Spider84
·
N
Träning Varför fnyser hästar när man rider dem? Trodde det var för att de var trötta, men de kan ju göra det efter fem min ridning med. Kom...
2
Svar
22
· Visningar
5 816
Senast: Susannas
·
M
Träning Jag har just köpt en ny ponny som har underhals, vet ju att det försvinner när hästen rids i korrekt form, men finns det något annat man...
Svar
14
· Visningar
6 692
Senast: search
·
L
Träning hej Har sedan en kort tid tillbaka fått en ny häst. 13 år gammal. Hon är lugn och trygg på banan. Och jag känner att hon är perfekta...
2
Svar
39
· Visningar
3 132
Senast: navajo
·
D
Träning Satt i gång följande häst: 14/3 halt, efter klinikbesök ordinerad boxvila fem dagar, 19/3 ute i liten sjukhage en timme. 20/3 - skrittat...
Svar
17
· Visningar
1 183
Senast: Xoya
·
M
Träning Har ni några tips med markarbets banor eller tydliga instuktioner skulle det vara super att få några sådanna tips! MVH Christine
Svar
4
· Visningar
1 734
Senast: MissC
·
V
Träning Hej alla! Jag känner en familj som har fyra nordisar (bruks). Pga av att ägaren (mamman i familjen) inte haft tid så har de inte ridits...
Svar
2
· Visningar
782
Senast: Empooo
·
B
Träning Jag har en häst som är svår att sadla. Hon blir alltid sur när man ska spänna sadelgjorden, Hon sparkar och försöker bita tag i mej. Jag...
Svar
19
· Visningar
2 545
Senast: Fahlis
·
Träning har en islandshäst på 14 år..han hade rätt dålig kondis förut men vi har börjat rida honom dagligen och han har fått upp sin kondis. nu...
Svar
17
· Visningar
2 338
Senast: Midnight_Rose
·
T
Träning Satt och kollade på hästannonser för ett tag sen och på en av dom stod det typ så här, "Halvblodssto, 7 år, tre fina gångarter och...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
7 827
Senast: Kiickan
·
Träning Är nog ett ganska vanligt problem, hur har ni gjort för att få era hästar att stå still när de väl börjar trilskas? Han gör det...
Svar
10
· Visningar
1 062
Senast: Cowboy 2b
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt
  • Uppdateringstråd 30