Ponny till dottern...

Sv: Ponny till dottern...

Skulle valt det 18 åriga stoet, är den frisk så lever den deffenetivt flera år till. Det viktigaste är väl ändå att ponny är snäll och trygg?
Om inte den så 14 åringen om ni ser till att röra på den regelbundet.

Skulle inte tagit en 5 åring till en 8 åring.

Jag hade definitivt inte valt den som är vuxen riden. En vuxen kan rida på styrka och med mer ben än vad din dotter kan. Har själv råkat ut för en sådan häst när jag var liten.

(ifall ni redan bestämt er för en ponny så ber jag om ursäkt men jag orkade inte läsa igenom hela tråden!) jag håller på och letar häst och vi var inne på virdars*****ts hemsida oc där slde de en nf b ponny en riktig barnponny "med ett hjärta av guld" och en pigg uppsyn är en allround ponny mot hopp som alltid håller igång och mycket social finns mycket kapicitet på mödernet! och deras ponnyer är ganska billiga! vet ej om man får skriva pris här så jag håller mig på den säkra sidan!:D

förlåt för alla stavfelen men det är min dator som tydligen inte vill ha med vissa bokstäver fast jag trycker hårt och ordentligt jag får väll nästan börja "slå" med fingrarna på tangenterna för att alla ska komma med!:D

Jag skulle fortsätta leta. jag tror att en snäll, välskolad 10-12 åring är ganska lagom. (är det jag ska sköpa när det blir aktuellt)

Jag köpte en 5 årig B ponny till min dotter när hon var 4 ½ år. Ångrar mig inte en sekund dock har jag haft lite äldre mer erfarna ryttare som har hjälpt till med utbildningen av honom och även tävlat han en del. Idag är han nio år och min dotter 8½ och det går kanon. Har även jobbat honom mycket på marken plus jag har haft honom som körponny till mig själv. Jag tycker inte det är fel att köpa en yngre ponny om man har tillgång till lite mer erfarna ryttare i den storleken och om man t ex kan köra ponnyn själv.

3. Ridponnysto 18år, 125cm, gått på ridskola, mycket snäll på alla vis.

din dotter kommer ju säkert växa, så hon kan ju iaf inte ha samma ponny på 125 hela tiden? 18 är bra ålder på första barn-ponny

tycker jag :D

hur blev de då har ni köpt nån ponny?:bump: du får ju inte bara försvinna sådär!:mad: (som jag gjorde!:angel:):D

Min sköthäst på ridskolan, maxad d-ponny valack är 21 år och han är superfräsch ! Går iof ingen hoppning på högre höjder nu (dvs inte högre än 70-80 cm och han går inte i hoppgrupp längre) , han har tävlat mkt i sina dagar så för att spara på ben och rygg så går han mest dressyr.

Så jag tror att 18-åringen kan funka, MEN: Om den känns slö eller sur eller ngt så tkr jag att ni ska vänta och kolla lite andra annonser. För ska ni ha en såpass "gammal" ponny så bör den kännas fräsch också tkr jag..

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 326
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 062
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 904
Senast: Mabuse
·
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 256
Senast: Johannna1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud