Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Vet inte om jag lagt denna tråden rätt.. Jag ska försöka att förklara min hästs historia lite enkelt och kort. Förra våren, då han var 4...
Svar
15
· Visningar
2 695
Senast: pontus35
·
Träning När man rider på volt, hur känner man uppifrån ryggen när hästen går med inner bakben under tyngdpunkten? Jag har kunnat det en gång...
Svar
2
· Visningar
936
Senast: attempt
·
Träning Kan man träna en häst så att den blir "rumsren" - alltså att den bara skiter på ett enda ställe i boxen? Vissa hästar är ju väldigt...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 195
Senast: MirahCulix
·
T
Träning Jag har lasttränat med min unghäst jättelänge och har kommit till ett vägskäl, vet inte hur jag ska gå vidare. Jobbat mycket med...
Svar
1
· Visningar
667
Senast: linafina
·
Träning Jag är hästvakt över påsken, och har fått ett gediget träningsschema för mig och hästen. :D Bland annat har jag fått instuktioner om...
2
Svar
23
· Visningar
2 499
Träning Hmm det är dte jag undrar om jag är. Stalläagren tycker jag fjollar med min 2 åring medans jag tycker att jag tar det lungt bara...
Svar
5
· Visningar
954
Senast: Mysaan
·
G
Träning Jag håller på att köpa häst.;) Jag undrar när det står i annonser att inga olater. Vad menar ni när ni säger inga olater? Vad är en...
Svar
7
· Visningar
6 353
Senast: Migo
·
G
Träning Jag frågar lite råd och åsikter av er hästmänniskor. Jag håller på och köpa min första häst, har tidigare varit medryttare och haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 880
Senast: Gazelle
·
B
Träning Varje gång man ska komma mot henne när hon står i boxen så ser hon jättesur ut och lägger öronen bakåt, men sen när man går in blir hon...
Svar
2
· Visningar
658
Senast: waldorff
·
D
Träning Skulle behöva jobba upp gallopen på en häst jag rider. Har ni tips på övningar och sånt man borde träna lite extra på för att stärka...
Svar
10
· Visningar
1 159
Senast: Koppen
·
S
Ridning Vad heter det på engelska och vad heter longör?
Svar
18
· Visningar
2 831
Senast: Spider84
·
S
Ridning Jag är lite uttråkad och letar lite grejer till hästarna och mig. Hade velat sitta och surfa runt på sidor med spanska/portugisiska...
Svar
3
· Visningar
1 346
Senast: Spirit
·
S
Träning Ja, det här passar inte riktigt hemma någonstans - i något forum. Har sedan några månader tillbaka en sexårig och en tvåårig valack...
Svar
8
· Visningar
1 047
Senast: mackan
·
L
Träning Hej! Har ett varmblodssto som för det mesta är tuff & snäll. Hon har gått långt i dressyren på bara 5 månader då hon stegrade & bockade...
Svar
3
· Visningar
701
Senast: Love_Maya
·
G
Träning Hästen har fått en litet rött sår ganska långt nere i karleden. hon kliar hysteriskt? vad kan de bero på ? hon har ganska långt hovskägg...
Svar
9
· Visningar
1 292
Senast: Elisha
·
N
Träning Hejsan! jag är ny här på Bukefalos, så jag är lite ovan. men nu har jag lyckats hitta var jag kan göra en egen tråd iaf. :) Okej...
Svar
1
· Visningar
648
Senast: Innis
·
A
Träning :love: SLÅ PÅ FYRAN NU .. APPASIONATA :love:
Svar
11
· Visningar
930
Senast: Halvblod_Rider
·
M
Träning Idag släppte vi ut hästarna utan täcke!! VÅR!! Här är det 10-13 gradet varmt.. strålande sol och inte så blåsigt. härligt...:banana...
Svar
4
· Visningar
716
T
Träning hur får jag min kära fjording att böjja på halsen? har försökt med allt.. så fort jag börjar trava tar han tag i bettet och drar ut...
2
Svar
22
· Visningar
2 357
Senast: Tjalfe
·
N
Träning Nu har jag snöat in igen på att min häst ju inte kan ha täcke på sej året om!! Det blir ju inget naturligt liv! Hur gör man med skimlar...
2
Svar
20
· Visningar
1 975
Senast: AnnaKarinA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar