Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Övr. Hund Min hund är så hårdhänt vid lek och jag undrar om någon har tips på hur man ska få henne att förstå att man kan leka på ett lite...
Svar
9
· Visningar
5 091
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Jag har börjat träna apportmomentet för lydnadsklass 1. Max är jätteintresserad av apportbocken (trä) men han lägger gärna en tass över...
Svar
5
· Visningar
1 783
Hundavel & Ras Nu kommer ännu en tråd där det önskas tips på lämpliga raser. Jag bor på en gård tillsammans med man o två barn på 5 o 6 år. Min man...
Svar
8
· Visningar
1 599
Senast: Samba
·
Hundhälsa Valpen blev 12 veckor igår vilket innebär att det är dags för 12veckors vaccinet. Jag hade tänkt fara idag och vaccinera henne på...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: Dino
·
Övr. Hund Jag får olika besked... Är det bestämt att de ska vara delbara däck på agilitytävlingar eller är det upp till domaren att bestämma? Jag...
Svar
4
· Visningar
944
Senast: Kakis
·
Hundhälsa Hur gör ni med kvalsterallergiska hundar med soffan? Här hemma har vi slängt ut mattor och det mesta som det samlas kvalster i. Men...
Svar
9
· Visningar
4 742
Hundhälsa Min hund är sen tidigare väldigt känslig i magen. Nu äter han ett "rent" foder och har gjort i ett par år vilket han fungerar bra på och...
Svar
6
· Visningar
4 852
Senast: Migo
·
Svar
0
· Visningar
515
Senast: Ackio
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har nu börjat på att planera in för att para min tik. Dock nästa löp så är väl ett halvår kvar, men jag har aldrig gjort detta...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
12 419
Hundhälsa Min tik har sedan den 23/9 hunnit testa på två olika smärtstillande mediciner som båda gav samma biverkning inom en vecka - kräkningar...
Svar
5
· Visningar
7 744
Senast: saddi
·
Övr. Hund Hej! Jag undrar, kan någon gå in i min hunds journaler o titta? Tex då i försäkringsbolag? Vad händer om man ändrar...
Svar
4
· Visningar
910
Senast: question
·
Övr. Hund Har återupptagit spårandet med min hund och jag är inte så kunnig, vi har använt leksaker och godis i slutet av spåret. Nu satt jag och...
Svar
9
· Visningar
2 835
Övr. Hund Vad ska man ha för typ av halsband för att minimera att pälsen blir skavd och ful? Djuret i fråga behöver ha någon form av halvstryp...
Svar
8
· Visningar
1 175
Hundavel & Ras Hej är det några fler som har dessa raser.
Svar
2
· Visningar
1 207
Senast: Luff
·
Övr. Hund Jag känner mig som en överväldigad förstagångsförälder (inte för att jag har barn..) och att jag är i behov av lite stöd i hundägandet...
Svar
1
· Visningar
989
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Är det någon som vet hur länge metacam sitter i kroppen, min hund får det mot lite diffusa smärtor där vet inte riktigt kunde hitta vad...
Svar
6
· Visningar
2 251
Senast: igbest
·
Hundträning Hejsan! Nu när vi har fått bukt med allergi problemen :love: tänkte vi börja med ett nytt projekt, nämligen att få henne att dra...
Svar
4
· Visningar
1 160
Senast: dpmatte
·
Övr. Hund ni som har tikar och hanar ihop hur tycker ni att hanarna reagerar när tiken löper? reagerar dem likadant varje gång eller är de mer på...
Svar
3
· Visningar
1 280
Senast: CurlySue
·
Övr. Hund "På min tid" (dvs på stenåldern) brukade man säga att valpar måste ha fasta regler och t ex lära sig att man inte får bitas. Att man får...
2
Svar
22
· Visningar
5 530
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag har världens i-landsproblem. För ett halvår sedan så köpte jag en Stabyhoun, men tanken att jag ville ha en spaniel med lite ös i...
Svar
19
· Visningar
2 462
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj