Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Jahaa, sheltien är vår första hund, så ni får lov att inte skratta, men hur ofta ska en 7-månaders valp kissa??? Som det är nu så...
Svar
6
· Visningar
8 765
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Min 4-åriga hanhund har fått något som liknar ett födelsemärke på sidan av magen. Det har vuxit under kanske en månad och är nu lite...
Svar
6
· Visningar
8 845
Senast: Melli
·
Hundhälsa Jättedum fråga men min hund har magsjuka och fastar. Men vad räkas som fasta egentligen? Är det bara vatten eller vätskeersättning i...
Svar
6
· Visningar
979
Senast: Lotus
·
Hundhälsa Min lilla hanhunds ögon rinner ständigt och de blir ju som röda märken runt ögon också och jag gör allt i min makt för att ögonen ska...
Svar
16
· Visningar
25 366
Senast: EmelieR
·
Hundhälsa Någon mer härinne som bidragit med blod och skrapprov från sin hund till forskningen om Demodex som Susanne Åhman och Kerstin Bergwall...
Svar
3
· Visningar
1 528
Hundhälsa Fördelar, nackdelar? Främst nackdelarna jag är intresserad av... Och om man blir begränsad med hunden på nåt sätt? (ja att den inte...
Svar
13
· Visningar
1 314
Senast: Lejonelle
·
Hundhälsa :crazy: HJÄLP! Ska försöka fatta mig kort.. Jag har tre hundar, varav två helt plötsligt är väldigt gasiga *kräksmiley*. Det är inga...
2
Svar
27
· Visningar
4 538
Senast: LillaMy84
·
Hundhälsa En Malinois hane 4,5 år gammal, alltid varit frisk och sund innan dessa symptom. 1. flyttade hem till mig i april. magrade av och...
Svar
11
· Visningar
4 245
Senast: Berin
·
Hundhälsa För första gången har jag en hund som känns gammal. :( Brutus har tacklat av under det sen sommaren. Först så var han halt, sen visade...
Svar
13
· Visningar
4 607
Senast: escodobe
·
Hundhälsa I höstas upptäckte vi en kväll att vår ena hanhund hade två bulor på ömse sida av "roten" av snoppen. När vi kollade igen tio minuter...
Svar
2
· Visningar
910
Senast: Aliide
·
H
Hundhälsa Har en hanhund på c:a 15 månader som en gång i månaden vaknar mitt i natten och kissar och bajsar mitt på golvet, man ser att han har...
Svar
4
· Visningar
2 614
G
Hundhälsa Jag har en omplaceringshund som har haft stora problem med ångest/nervositet. Mycket av detta har försvunnit med ÅR av träning... Är det...
Svar
5
· Visningar
12 213
Senast: Gelatin
·
Hundhälsa Förlåt men bara måste klämma in en mattråd! Har en JRT som altid varit lite kännslig i magen (vete). I somras bytte jag från normal...
Svar
4
· Visningar
953
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa I går kväll blev jag en aning nervös över Orvar. Han har som jag tidigare skrivit problem med sin käke, han får inte upp den...
Svar
6
· Visningar
1 568
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa På Kunskapskanalen just nu, pågår till 14.55. Föreläsare som representant från jordbruksverket, biologer, Fredrik Steen, Reino...
Svar
7
· Visningar
1 222
Hundhälsa Har en 5 årig whippethane som fått konstaterat att han har kristaller i urinet. Har gått på behandling och äter nu speciell kost som ska...
Svar
9
· Visningar
10 623
Senast: TantEster
·
F
Hundhälsa Brors RR är 11 år och har sen igår bajjat gröna korvar. Han stinker från anus, men det är inte analkörtlarna som är problemet. Dom känns...
Svar
6
· Visningar
1 364
Senast: Rose
·
Hundhälsa En vän till mig ska åka och slakta två lamm nästa vecka och om jag vill så får jag köpa ben billigt. Men kan man ge alla typer av ben...
Svar
16
· Visningar
2 110
Senast: fijja
·
F
Hundhälsa Läs denna länken under motion: http://www.bonizashundskola.se/valplara.htm 35 min/ dag alltså. Enligt våran valpkurstränare ska man...
Svar
12
· Visningar
8 518
Senast: annakg
·
Hundhälsa Hela familjen har varit i chock den senaste veckan. Vår knappt två åriga Kooiker tik gick från fisk till död på bara några dagar...
2
Svar
35
· Visningar
7 219
Senast: Eohild
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Leksak som belöning
  • Barmarksdrag/canicross