Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa För första gången i Rovers sexåriga liv är det dags att träffa en veterinär av andra orsaker än vaccinationer och standardröntgen. Igår...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Sel
·
K
Hundhälsa Jag skriver denna tråden anonymt för att ingen inblandad ska känna sig utpekad. Ursäkta långt inlägg. Det är nämligen såhär; jag har...
Svar
10
· Visningar
2 361
Senast: Katara
·
Hundhälsa Hej! har bytt foder till min hund (Bantningsfoder) Börja "vänja" med det nya för lite mer än 1 vecka sedan, och öka givan av det nya...
Svar
7
· Visningar
1 987
Senast: Lokkur
·
Hundhälsa Detta är svårt ... Det blir långt och rörigt! Jag har en 8,5-årig bearded colliehane som fått artros efter en borreliainfektion...
Svar
5
· Visningar
2 148
Senast: Calazirya
·
Hundhälsa Jag skulle behöva tips och råd;) Har nästan bestämt mig för att köpa mops,men vill veta så mycket som möjligt först. Det jag funderar på...
Svar
15
· Visningar
4 360
Senast: dobbis
·
Hundhälsa Jag har en 5-årig isländsk fårhund som jag tidigare avsett ta valpar på, men livet kom emellan och det blev aldrig av, så jag har släppt...
Svar
8
· Visningar
10 712
Senast: yennork
·
Hundhälsa Min lilla vovve har åkt på någon slags irritation i ögat som är lite svullet och rinnigt, men inget gult som rinner ur ögonen eller så...
Svar
0
· Visningar
1 271
Senast: angiepangie
·
Hundhälsa Eftersom det verkar vara den enklaste sättet att få i hunden Tryptofan, att ge den R C-Calm-foder. Så undrar jag helt enkelt om någon...
Svar
10
· Visningar
3 571
Senast: Rose
·
Hundhälsa Erfarenheter av lugnande till hund.... Ni som har använt er av lugnande preparat till era hundar för att få ner stress vad har ni...
Svar
12
· Visningar
10 355
Senast: Blandrastik
·
J
Hundhälsa Min hund har sedan ca 6 veckor sedan varit irriterad på ena sidan och ena benet. I början tänkte jag inte på det så mycket då han inte...
Svar
15
· Visningar
14 626
Senast: jappisen
·
Hundhälsa Härom dagen lyckades Leon öppna kylskåpet o knycka en öppnad köttbullsförpackning o satte i sig ca 6-800 gr. Jag ställde upp nästa...
Svar
14
· Visningar
4 308
Senast: yennork
·
S
Hundhälsa Vi har kastrerat vår 2,5-åriga vorsteh. Grannhusen har skaffat vars en tik och detta har stressat vår hund otroligt. Han slappnade...
Svar
5
· Visningar
1 295
Senast: ujent96
·
G
Hundhälsa Läste precis artikeln på ridsport.se om att man ska se upp så inte hästar får i sig ekollon då det är giftigt (gäller även nötkreatur...
Svar
7
· Visningar
2 011
Senast: Ravishing
·
Hundhälsa Sökte men hittade ingen tråd, kan vara för att jag bara har mobilen tillgänglig just nu. Hur som helst behöver jag lite tips. Vår...
Svar
16
· Visningar
7 331
Senast: vintra
·
Hundhälsa Kom in från en långpromenad idag (över en timme lång) och ser när jag ska ta av kopplet på min andra hund att min Jack Russell-tik...
Svar
2
· Visningar
5 423
Senast: russinbulle
·
S
Hundhälsa Har nyss plockat bort en fästing från ljumsken på hunden. Det var rött runtom, stort som en 50öring ungefär. Hört att det kan vara...
Svar
2
· Visningar
629
Senast: saraah
·
Hundhälsa Är det någon som kan berätta om vingelsjuka? Känner till en hund som fått den diagnosen. Är det bara att avliva? eller kan man göra...
Svar
5
· Visningar
12 116
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Min tant har tråkigt. Nu när jag tränar massor med unga dåren för lydnadstävlingarna osv så märks det att tanten blir rastlös. Hon vill...
Svar
13
· Visningar
1 604
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Jag har en hund med grad 1 på ena armbågen, d.v.s. lindriga pålagringar/artros, medan han har UA/0 på den andra armbågen. Vad innebär...
Svar
1
· Visningar
2 682
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Vet inte hur många gånger jag varit hos veterinären med min "gammelman" de senaste två åren,knölar på kroppen har vi varit in för 2-3...
Svar
14
· Visningar
4 619
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross