Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa En bekant berättade här om dagen om att dennes veterinär varnade för färskfoder till växande valpar/unghundar. Tydligen har de noterat...
2
Svar
34
· Visningar
4 986
Hundhälsa Jag är nog en ganska nojjig matte. Var med valpen hos veterinären idag eftersom han varit lite trög i magen och dessutom kräkts...
Svar
10
· Visningar
1 701
Senast: glittra
·
Hundhälsa Hur ofta måste man vaccinera en hund som tävlar. Varje år, varanat?
Svar
4
· Visningar
979
Hundhälsa Funderar på att skaffa en Tollare. Läst mkt om Tollare verkar vara en trevlig aktiv hund. Min hund dog i sommras... Saknar honom massor...
Svar
12
· Visningar
3 799
Senast: vallhund
·
K
Hundhälsa Har en vuxen okastrerad han hund av stor ras 50kg+ som alltid varit frisk och kry, förutom lite småskador då och då men inget han inte...
Svar
3
· Visningar
1 114
Senast: kramp
·
Hundhälsa Satt och kollade på foderbilen efter foder då jag behöver ha upp unghunden i vikt. Han är även lite kräsen. Tycker fodret låter bra både...
Svar
7
· Visningar
1 629
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Då jag inte tror det är något större fara med hunden.. I natt väckte han och ville ut, bajsade löst. Ej diarré. Gav ris med lite...
Svar
8
· Visningar
1 857
Senast: muppia
·
1
Hundhälsa Ja, killen har börjat äta blad och löv på promenaderna. Jag är ju livrädd för att han ska få i sig något giftigt. Han har alltid ätit...
Svar
10
· Visningar
12 754
Senast: 134643
·
W
Hundhälsa Har en långhårig schäfer tik som är 7 år gammal. Hon är helt frisk, kollad och har ej mask. Hon äter som en häst, men vill inte riktigt...
Svar
3
· Visningar
923
Senast: Hellas
·
Hundhälsa Idag kliade sig min lilleman och råkade få klon rakt i ögat för att sedan fastna i ögonlocket undertill (om man nu kan säga så), så blev...
Svar
14
· Visningar
9 641
Hundhälsa Har bytt foder för ca 3 veckor sen,nu dricker "gammelhunden" väldigt mycket vatten,har 4 liters skålar(fyller dock inte ända upp),och...
Svar
5
· Visningar
6 318
Senast: Fibusen
·
L
Hundhälsa Rent blod då alltså. Hon har varit dålig i magen sedan i söndags, hon är en maghund så är inte helt ovanligt. Igår hade bajset en...
Svar
7
· Visningar
13 859
Senast: Lionheart
·
Hundhälsa Är det lämpligt att använda liniment (Radital, hästliniment) på hund? Tål deras hud det och är det inte risk att hunden slickar i sig...
Svar
2
· Visningar
8 608
Senast: Ramona
·
Hundhälsa Min tjej har emellanåt (rätt ofta) gaser i magen, hon pruttar alltså väldigt högljutt. Det luktar inget utan verkar mest vara luft. Hon...
Svar
5
· Visningar
2 576
Senast: sonette
·
Hundhälsa Det finns ett antal uppfödare här, det vet jag. Är det någon som har råkat ut för att en tik med valpar på cirka 4 veckor har fått...
Svar
0
· Visningar
820
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Min tvåårige rottishane HD/AD-röntgades förra veckan & idag fick jag resultaten. Armbågarna är fina men höfterna har grad C av dysplasi...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 336
Senast: ch791022
·
Hundhälsa Först börjar jag med att vi har varit till vetten.....men dom vet inte riktigt vad o varför, hunden är pigg, feberfri , fina slemhinnor...
Svar
8
· Visningar
16 534
Hundhälsa Tänkte höra om det är någon som har erfarenhet om vad det kan bero på när en hund börjar skygga plötsligt framförallt inomhus i köket...
Svar
12
· Visningar
1 546
Senast: Snobben
·
Hundhälsa Min ena hane råkade ut för detta förra sommaren, han hade inflammation i örat och en vaxpropp som satt fast på trumhinnan. Han har...
Svar
2
· Visningar
1 273
Senast: Laa
·
M
Hundhälsa Var ute och gick med min mellanpudel på 8 år då hon plötsligt snubblade till på kopplet,sen dess (tre dagar sedan )har hon börjat halta...
Svar
2
· Visningar
1 019

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka