Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Vi har en 12 år gammal am. cocker. Han är superilsken på andra hanhundar, ylar i tid och otid. Han har blivit värre senaste tiden. Vet...
Svar
9
· Visningar
4 520
Hundhälsa Har en hund som haft problem med tonsillerna och fått dem bortopererade. Tidigare i veckan fick vi åka tillbaka till veterinären för att...
Svar
0
· Visningar
800
Senast: Anine
·
Hundhälsa Jag skrev en tråd tidigare om att min dvärgschnauzer har fått skabb, jag ska inte tillbaka till veterinären förrän om tidigast en vecka...
Svar
12
· Visningar
1 724
Hundhälsa Kastrerade min snart 2 åriga tik för 3 månader sedan. Fick rådet av vet. att sänka fodergivan hon fick redan från första början eftersom...
Svar
2
· Visningar
1 508
Senast: lizzette
·
R
Hundhälsa Hej! För precis en vecka sedan så hämtade vi hem vår drömhund, en Grand Danois-kille på 7 månader som lystrar till namnet Bosse. Han...
Svar
15
· Visningar
2 790
Senast: Och_Aye
·
Hundhälsa Våran gammelman åkte på öroninflamation,och fick receptbelagda örondroppar. I morgon är sista dagen han ska ha dom,sen har han fått i...
Svar
5
· Visningar
1 043
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Det handlar om min NewFoundland som vanligt:crazy: Jag har skrivit om honom tidigare. Han är ju utredd hos hudspec på Blå stjärnan och...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 389
Hundhälsa Hon behöver lägga på hullet, har jag rätt? Hon väger 9,2 kg och är troligtvis en blandras av en tax och en welsh corgi. Men hur gör man...
Svar
9
· Visningar
1 373
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Nikita dvärgschnauzer som bli 9 år i mars. Har måttligt blåsljud på hjärtat som hon inte har några symptom av. Opererat bort 3 juver pga...
Svar
10
· Visningar
3 469
Hundhälsa Var och handlade igår och såg att höna kostade 22 kr/kg. Billigt tänkte jag och köpte det till hundarna. Men hur är det att ge höna till...
2
Svar
20
· Visningar
3 519
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Min uppfödare kontaktade mig idag. Hennes meduppfödare har en vuxen hane från Ryssland (rysk ras) som kom till Sverige väldigt nyligen...
Svar
4
· Visningar
1 869
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa våran hane här hemma var helt normal på morgonpromenaden. åt bra å dracksom vanligt. slockande på golvet framför tv:n i nån timme...
Svar
7
· Visningar
1 275
Senast: LadySara
·
Hundhälsa Hej! Jag undrar om någon av er har använt BoT täcke till er hund? Jag använder ett av deras täcken till min tik på 11 månader då hon...
Svar
17
· Visningar
8 959
Senast: Hagstadius
·
Hundhälsa upptäckte idag att min rottistik hade som gamla sårskorpor på hakan. Torra sådana. Funderade på Furunkolos. Men isåfall kan den den ju...
Svar
1
· Visningar
913
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa Våra hundar har nyligen behandlats med Stronghold mot rävskabb. Hur lång tid bör man vänta med att släppa ihop dom med andra hundar...
Svar
0
· Visningar
737
Senast: Sablar22
·
Hundhälsa Funderar på att kastrera min tik för att slippa löp/skendräktighet/pyo-risken. Har lite funderingar.. - När är det bäst att...
Svar
13
· Visningar
4 155
Senast: zitrus
·
Hundhälsa min hund behöver banta. och jag vet inte vad jag ska göra riktigt. hunden är en 6årig tik, blandras schäfer/vit herde och kastrerad på...
Svar
16
· Visningar
2 316
Senast: Vinterbad
·
Hundhälsa Min hund ska ha sin årliga vaccination nu i februari,sen ska han ha sin rabiesvaccination i juni.Kan man "ge" rabies redan nu...
Svar
8
· Visningar
1 547
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej, Jag har en kastrerad hanhund som är 10 år gammal. Han är en blandras och är lika pigg och alert som den dag jag köpte honom som...
Svar
5
· Visningar
3 262
Senast: dpmatte
·
T
Hundhälsa Min rottweilertik på snart 4 ½ år har löptid nu igen, 3:e gången sedan i Augusti. Innan dess har hon haft regelbundet löp ca. 2 veckors...
Svar
3
· Visningar
847

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Hjälp