Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Hjälp.. Glömde fråga veterinären som nu har semesterstängt. Ska till Turkiet och fick advocate utskrivet , som man ska droppa i nacken...
Svar
7
· Visningar
1 471
Senast: Blueberry
·
Hundhälsa Jag har en hund som är allergisk mot något i foder, vet inte riktigt vad än men det hör inte till saken just nu. Problemet är att hon...
Svar
2
· Visningar
802
Senast: igbest
·
Hundhälsa Finns det något man kan göra själv för att underlätta för sin hund vid skendräktighet? Förutom det klassiska ökad motion och minskad...
Svar
13
· Visningar
7 670
Senast: Aningsfull
·
Hundhälsa Fridolf har ägnat två dagar åt att jobba med djurhantering/utställning/intag på landslagsuttagningarna i Bråvalla. På det gamla...
Svar
6
· Visningar
3 193
Senast: Migo
·
B
Hundhälsa Mina föräldrar har en 1.5 års schäferhane med artros i frambenen. Han har hela sitt liv sprungit i mycket uppförsbacke alltså med mycket...
Svar
8
· Visningar
2 595
Senast: fryckan
·
Hundhälsa Var och simmade med schäfern för en liten stund sen och efter sista "vändan" så kommer han upp ur vattnet, släpper pinnen och ser...
Svar
5
· Visningar
1 659
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Vår tax-blandning blir skendräktig efter varje löp, brukar inte vara några större problem, hon bli tjock, får mjölk sen går det över...
Svar
1
· Visningar
1 620
Senast: squarepants
·
Hundhälsa Någon här som haft en hund med måttlig klåda som mått bättre efter att man fodrat med BARF? Har ni vetat vad som orsakat klådan hos...
Svar
8
· Visningar
1 735
Senast: Raven_
·
Hundhälsa Min snart 8 åriga schäfer har återkommande besvär av öroninflammationer i båda sina öron och nu verkar till och med våra veterinärer ha...
Svar
16
· Visningar
4 068
Senast: Filur F
·
Hundhälsa Vad har ni för erfarenheter när det gäller kennelhosta? Jag misstänker att min hund har fått det trots vaccinering. Han började...
Svar
10
· Visningar
1 983
Senast: HeleneK
·
Hundhälsa Har en hund som gick varm i helgen under en agilitykurs. Hon var ordentligt uppvätskad innan, drack under tiden och jag kylde av henne...
Svar
1
· Visningar
976
Senast: Philosophia
·
Hundhälsa Staffen har betett sig lite underligt idag, men det är så diffust att jag vet inte om jag ska åka in med honom eller ha is i magen några...
Svar
12
· Visningar
1 848
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa I senaste numret av Brukshunden, som skickas ut till alla som är medlemmar i SBK eller Sveriges Hundungdom, finns en lång artikel om...
Svar
8
· Visningar
970
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Såg precis denna (http://www.svtplay.se/video/312218/lyckopiller-till-husdjur) på svt play. Skrämmande i mina ögon. Klart att människan...
Svar
15
· Visningar
4 911
Senast: pulkaskurk
·
Hundhälsa Hej! Såhär ligger det till, en nära vän till mig har spenderat senaste året arbetandes utomlands. Hennes nu 7-åriga kastrerade blandras...
Svar
7
· Visningar
1 322
Senast: wellanw
·
Hundhälsa Pingu har den senaste veckan fått mystiska svullnader på nosryggen efter promenad.?De har sett ut ungefär som myggbett, men har inte...
Svar
1
· Visningar
1 647
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Har fått ett tips om ett tillskott som ska vara bra för allergihundar. Nu när fiffis allergi blommat upp igen kommer jag naturligtvis...
2
Svar
22
· Visningar
5 200
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa Mina hundar får ju färskfoder/barf och jag kom att tänka på det, ang att dom äter en hel del ben. Om dom skulle sätta en bit i...
Svar
12
· Visningar
8 134
Hundhälsa På fredag har jag bokat besök hos veterinär med min gamling (10 år) då han på senaste året helt omotiverat börjat bli skottberörd. Han...
Svar
7
· Visningar
2 089
Senast: Lizah
·
Hundhälsa Mina förälsrar äger en 10årig hund som är jag tycker är stel och stapplig, haltar i perioder. Vill helst inte galoppera eller trava utan...
Svar
12
· Visningar
3 088
Senast: StandByMe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka