Tillskott vid allergi?

Sv: Tillskott vid allergi?

Obalansen kan denna gång komma av den ofantliga mängd koskit hon glufsade i sig. Eller av löp. Eller av yttre påverkan som bäckplask.
Vad vi vet är att hon under en lång period mått helt ok på det foder hon fått och att hon inte reagerat på mindre mängd hundgodis även om det har varit svårt att garantera att det inte innehåller kyckling.

Nu fick hon ägg - jag tänkte inte på att det ju är höns, hjärnsläpp....men det sammanföll också med faktorerna ovan. Så vi vet inte vad som utlöste klådan eller om det var en combo.
Det blir en cortisonkur till och sen vill jag förebygga genom att ha magen i balans.

Cortisonet tog klådan som uppstått av allergin så hon sen slabbat sig till svamp så vi kunde behandla svampen med lyckat resultat samtidigt som hon inte fick äta det hon inte tål så klådan försvann. Gick på några veckor. Sen en problemfri hund. Underbart.
Vi fick liksom hejd på alltihop.
Men pga allergiutbrottet fick hon återigen svamp - vilket kan förebyggas av en mage i balans...Ni snackar ph..inte jag. Det får stå för er.

Jag fattar inte varför ni hugger som kobror. Har ni tråkigt?

Men ingen är väl arg eller hugger?:confused:

Du pratade om kalk, som skulle hjälpa att få hundens kropp i balans.

Liknande trådar

Hundhälsa Min mammas gamla hund har börjat bli stel i lederna på senaste tiden, så jag har försökt att hitta något tillskott att ge honom som hade...
Svar
4
· Visningar
539
Senast: LaMagia
·
Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
10
· Visningar
1 101
Senast: Diabetikern
·
Hästvård Jag har aldrig riktigt trott på olika tillskott för en bättre prestation, utan har mer varit en sådan som förespråkat ett bra grovfoder...
Svar
8
· Visningar
483
Senast: Sirap
·
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
674
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka